۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۱۶۷
آیت الله علوی گرگانی پیشنهاد کرد؛

تشکیل صندوق سرمایه گذاری مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات ارزنده کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) پیشنهاد کرد صندوق سرمایه گذاری برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شود.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: امام صادق(ع) فرمودند عید غدیر از همه عید ها مهم تر است چون هیچ چیز بالاتر از مسأله ولایت نیست.


وی افزود: بی ولایتی سبب وقوع حوادثی همانند فاجعه منا می شود، اگر اهل ولایت در رأس کار بودند هیچگاه چنین اتفاقی نمی افتاد، شیعیان اهل بیت(ع) مهربان و دلسوز هستند؛ انسانیت و بشریت انسان زیر سایه ائمه طاهرین(ع) تحقق پیدا می کند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید قدر ولایت را دانست، اظهار داشت: در رأس این ولایت خود امیرالمؤمنین قرار دارد؛ کار کمیته امداد بسیار مقدس و مهم است، مولا علی(ع) نیز همواره در زندگی شان کمک به فقرا و ضعفا وجود داشت.


وی ادامه داد: خداوند در صورتی با انسان است که تقوا داشته و احسان انجام دهد، باید مراقب مسأله بیت المال بود؛ جا پای اهل بیت(ع) گذاشتن فقط به صورت ظاهر نیست بلکه باید در عمل مشخص باشد؛ کمیته امداد از ابتکارات مهم مرحوم امام(ره) است.


حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که دست اندرکاران کمیته امداد باید مراقب پول هایی که به دست آن ها می رسد باشند، ابراز داشت: در مواجهه با بیت المال باید مراقب بود تا ضایع نشود و هدر نرود که اگر این چنین نباشد انسان باید پاسخگو باشد.


وی عنوان کرد: احسان به طبقات مستضعف جامعه خدمتی بسیار بزرگ است، نجات دادن نیازمندان از سختی های بسیار کاری مهم به شمار می رود؛ باید کاری انجام شود که مردم از پوشش کمیته امداد بیرون بیایند و خود کفا شوند تا نیازی به کمک های امداد نداشته باشند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که صندوقی برای کمک و سرمایه گذاری افراد باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: وجود این صندوق راهی برای کمک بیشتربه نیازمندان است اما باید بسیار مراقب بود تا این صندوق دچار مشکل نشود.


وی اضافه کرد: از صاحبان این اموال می توان اجازه گرفت تا از آن استفاده شده و اموال واجب در مسیر هزینه های جاری مورد استفاده قرار نگیرد، وجود این صندوق و سرمایه گذاری افراد سبب توسعه کار کمیته امداد می شود؛ دعای گوی رهبر باشید و امیدواریم که ولایت سراسر جهان را در بر بگیرد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات