۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۲۱۶۹
در شب عید غدیر؛

21 طلبه مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت عید غدیر خم 21 طلبه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با حضور نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری معمم شدند.
مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه امام خميني (ره) اروميه مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه امام خميني (ره) اروميه مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه امام خميني (ره) اروميه مراسم عمامه گذاري طلاب حوزه علميه امام خميني (ره) اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم عمامه گذاری 21 طلبه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه شامگاه پنجشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، شهردار ارومیه و جمعی از اساتید، معاونان، طلاب و خانواده های آن ها در حسینیه مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.

 

در این مراسم مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با تبریک عید غدیر خم بر تمام مسلمین جهان، اظهار داشت: هر کس یکی از فضیلت های حضرت علی (ع) را بازگو کند، گناهان گذشته او نیز بخشیده می شود.

 

حجت الاسلام محمدی حضرت علی(ع) را الگویی برای تمامی مسلمانان خواند و گفت: طلاب ویژگی عادل بودن حضرت علی (ع) را برای خود الگو قرار دهند.

 

وی به روایت پیامبر اکرم (ص) در خصوص حضرت علی (ع) اشاره کرد و ادامه داد: اگر خواهان علم حضرت آدم(ع)، فهم حضرت نوح(ع)، مناجات حضرت موسی(ع)، وقار حضرت مسیح(ع)، کمال و جمال پیامبر(ص) هستید باید به حضرت علی(ع) بنگرید و او را بهترین الگو و سرمشق برای خود قرار دهید.

 

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امیرمومنان (ع) در خصوص وظیفه خطیر روحانیت، افزود: ملبس شدن به لباس روحانیت وظایف سنگینی را بر دوش طلاب می گذارد که لازمه آن عمل کردن به دستورات الهی است.

 

استاد حوزه علمیه ضمن قدردانی از حضور خانواده های طلاب در مراسم عمامه گذاری، تصریح کرد: با توجه به این که شما خانواده ها در تربیت و تعیین مسیر راه این جوانان نقش بسزایی داشتید، امروز با حضور خود در این مراسم نشان می دهید که فرزندان خود را برای نوکری امام عصر (عج) آماده کرده اید.

 

گفتنی است، طلاب در این مراسم به دست آیت الله قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی معمم شدند و بعد از پایان مراسم عمامه گذاری سوگند نامه روحانیت را قرائت کردند./1301/202/ب1

ارسال نظرات