۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۹۲۱۷۱
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

روحانیان با تبلیغ دین جوانان را از دسیسه های دشمن آگاه سازند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: روحانیان جوان مأموریت دارند در بین نوجوانان و جوانان آیین اسلامی را ترویج و آنها را از دسیسه های دشمنان اسلام آگاه کنند.
امام جمعه اروميه در مراسم عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی شامگاه پنجشنبه در جشن غدیر خم و مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه به حوادث عید غدیر خم اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) در حجة‌الوداع به صورت رسمی ولایت حضرت علی (ع) را اعلام و از تمامی مسلمانان خواستند که بعد از ایشان از امیرمؤمنان (ع) پیروی کنند.

 

وی اظهار داشت: پس از انتصاب امیرمؤمنان(ع) به امامت مسلمانان، آیه اکمال دین نازل شد که نشان‌گر آن است که حضرت علی (ع) تکمیل کننده دین اسلام و راهنمای مسلمانان است.

 

امام جمعه ارومیه  ادامه داد: افرادی که در این جمع معمم می‌شوند باید پذیرای مسؤولیت سخت خود در این راه باشند چرا که این کار آنان را با شرایط ویژه‌ای آشنا می‌کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: ملبس شدن و پوشیدن لباس نوکری امام زمان (عج) توفیقی برای طلاب است که باید به آن افتخار کرده و دین خود را که ترویج اسلام ناب است، ادا کنند.

 

وی اظهار داشت: طلبه های جوان باید برای رسیدن به قله های علم و تقوا تصمیم جدی گرفته و عمر خود را بیهوده تلف نکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: روحانیان جوان ماموریت دارند تا در بین نوجوانان و جوانان آیین اسلامی را ترویج و آنان را از دسیسه های دشمنان اسلام آگاه کنند.



وی با اشاره به کتاب بحارالانوار علامه مجلسی گفت: دست انسان پس از مرگ از دنیا کوتاه می شود و تنها سه چیز از دنیا برای او می ماند، علمی که مردم از آن بهره ببرند، صدقه جاریه و اولاد صالح که بعد از وفات پدر و مادر برای آن ها استغفار کنند.

 

گفتنی است، در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه مداحان اهل بیت (ع)، در وصف حضرت علی (ع) مدیحه سرایی کردند./1301/202/ب1

ارسال نظرات