۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۲۱۷۷
آیت الله ممدوحی:

ویژگی های انبیای الهی در وجود امام علی نهفته است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ممدوحی در مراسم عید غدیر خم در جمع مردم شهرستان سنقر گفت: امام علی (ع) به فرموده رسول خدا (ص) سید اوصیاست و همه ویژگی های انبیای الهی در وجود امام علی (ع) نهفته است.
ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم مراسمی با حضور آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام شمس الله برقراری امام جمعه شهرستان سنقر، مسؤولان و عموم مردم پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شهرستان سنقر برگزار شد.


آیت الله ممدوحی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به واقعه عظیم غدیر، عنوان داشت: غدیر از بزرگ ترین اعیاد مسلمانان است، زیرا غدیر به شیعیان اختصاص ندارد و متعلق به تمام مسلمانان و جوامع اسلامی است.


وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: امام علی (ع) به فرموده رسول خدا (ص) سید اوصیاست و همه ویژگی های انبیای الهی در وجود امام علی (ع) نهفته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام علی (ع) در میان سایر ادیان نیز منزلت والایی دارد و علمای اهل تسنن نیز به منزلت و جایگاه امیرمؤمنان (ع) اذعان دارند.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: امام علی (ع) با چنین ویژگی های برجسته ای همچون مولود کعبه بودن و همسری حضرت فاطمه زهرا (س) متمایز از دیگر ائمه اطهار(ع) و حتی پیامبران بود.


وی با اشاره به عناوین بسیار امیرمؤمنان (ع) یادآور شد: برترین عنوان و برجسته ترین صفتی که می توان امام علی (ع) را با آن معرفی کرد این است که ایشان عبد واقعی الله بود.


آیت الله ممدوحی با نقل خاطره ای از دیدار با علامه عبدالحسین امینی مؤلف کتاب دایره المعارفی الغدیر، اظهار داشت: در سفری که علامه امینی به کرمانشاه داشتند به منزل ما تشریف آوردند، از محضر ایشان پرسیدم که آیا در کتب خود برای اثبات ولایت امیرمؤمنان از محدثان شیعه نیز نقل روایت کرده‌‌اید؟ ایشان فرمودند خیر من فقط از محدثان اهل سنت در اثبات امامت علی(ع) نقل روایت کرده‌ام. این گفته علامه نشان از تعامل و برادری شیعه و اهل سنت دارد.

 

گفتنی است، آیت الله ممدوحی با استقبال گسترده و گرم مردم ولایتمدار و شهید پرور شهرستان سنقر روبرو شد./857/202/ب1

ارسال نظرات