۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۱۸۴
استاد حوزه علمیه:

ولایت امیرمؤمنان سبب بقای دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه حضرت علی را بقای دین و اسلام دانست و گفت: علت بقای دین، ولایت امیرمؤمنان است.
حجت الاسلام رحمان صابري ولایت امیرمؤمنان سبب بقای دین است حجت الاسلام رحمان صابري2 حجت الاسلام رحمان صابري3

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم عید غدیر خم به همت هیأت انصار بنی الزهرا (س) شامگاه گذشته در استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام رحمان صابری استاد دانشگاه و حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) عنوان داشت: حضرت علی (ع) تنها کسی بود که برادریش را به پیامبر اکرم (ص) ثابت کرد و وصی و جانشین وی شد که در بسیاری منابع اهل سنت و شیعه این مهم مورد قبول و تأیید است.


وی در ادامه افزود: به اذن خداوند متعال پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، جایگاه ولایت و امامت در تعالیم نبوی بسیار با اهمیت می باشد، پیامبر اکرم (ص) رسالتش را به همگان معرفی نکرد اما حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد زیرا می خواست اسلام و دین ماندگار شود.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دین دلیلی برای بقا و ماندگاری می خواهد اظهار داشت: علت بقای دین، ولایت حضرت علی (ع) است، این امام بزرگوار بهترین تضمین دین و علت بقای اسلام می باشد.


حجت الاسلام صابری با اشاره به حدیث منزلت ابراز داشت: حدیث منزلت مورد تأیید شیعه و اهل سنت است و خداوند نسبت حضرت علی (ع) را به پیامبر اکرم (ص) همانند هارون و ارتباطش با حضرت موسی (ع) دانسته است زیرا بعد از حضرت موسی، هارون هدایتگر مردم بود و حضرت علی (ع) نیز بعد از پیامبر اکرم (ص) جانشین، وصی و اصلاح گر مردم می باشد.


استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: غدیر تنها یک بحث تاریخی و اجتماعی نمی باشد بلکه فرهنگ، اندیشه و معرفی نظام و رهبری در جامعه بشریت است لذا پیامبر اکرم (ص) در غدیر، امیرالمؤمنان (ع) را تثبیت کرد برای اینکه اهداف اسلام به واسطه ولایت این امام بزرگوار محقق گردد.


وی بیان داشت: هر کس در این دنیا از زلال و معرفت امامت نوشید قطعأ در قیامت از حوض کوثر سیراب خواهد شد و در جهان آخرت در امان خواهد ماند.


حجت الاسلام صابری در پایان با اشاره به اهمیت و جایگاه والای غدیر اظهار داشت: غدیر حلقه وصل کننده بندگان با پرودگار می باشد، غدیر روزی است که پیامبر اکرم (ص) امیرالمؤمنان را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد و هر کس دینی به جز اسلام را انتخاب کرد قطعأ بی دین می باشد از این رو سعی کنیم دستانمان را همواره در دستان انبیای الهی قرار دهیم تا به سعادت و آرامش ابدی برسیم./857/202/ب1

ارسال نظرات