۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۹۲۱۸۵
عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق:

شناخت اصول ما را در راه معرفت حق کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق گفت: اگر اصول را شناختیم دیگر مرور زمان و شخصیت های مختلف بر ما تاثیر گذار نیستند و می فهمیم چه حرف هایی متعلق به امام هست یا نیست.
امام خميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفری، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، شامگاه پنج شنبه در همایش اندیشه های امام خمینی که در سالن کتابخانه مقبره علامه مجلسی برگزار شد، گفت: باید به دقت در آثار و سخنان امام بزرگوار دقت کنیم و نکات مختلف آن ها به خصوص صحیفه امام را بررسی کنیم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از موارد وجود دارد که ما به عنوان جوانان انقلابی و دوستدار نظام جمهوری اسلامی خودمان به آن ها مبتلا هستیم اما نمی دانیم، چرا که در مورد اندیشه های امام به خوبی و آن طور که باید فکر نکرده ایم و جسته و گریخته چیزهایی شنیده ایم و می خواهیم به آن ها عمل کنیم.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع)، افزود: عالمی که بدون بصیرت حرکت می کند، مانند رونده ایست که با سرعت به بیراهه می رود، خودش فکر می کند دارد به مقصد نزدیک تر می شود، در حالی که دارد به سرعت از مقصد دور می شود، برای این که دچار انحراف نشویم باید شابلون هایی از اصول تفکر امام(ره) را بسازیم و افراد و جریانات مختلف و خودمان را با آن بسنجیم.

 

جعفری بیان داشت: به عنوان مثال درست است که مصداق بارز و مدل ناب اسلام آمریکایی دولت فاسد عربستان سعودی است، اما هر کدام از ما هم می توانیم پیرو اسلام آمریکایی باشیم و این هنگامی اتفاق می افتد که اصول اندیشه امام درباره اسلام امریکایی را نشناخته باشیم و با این مسأله سطحی برخورد کنیم.

 

وی اظهار داشت: این که در فتنه 88 عده ای در تهران کشف حجاب کردند و پیراهن هایی پوشیده بودند که روی آن ها تصویر امام خمینی(ره) بود و زیر عکس حضرت امام(ره) نوشته شده بود "خمینی راهت ادامه دارد" ، عمق فاجعه را نشان می دهد که واقعاً نتوانسته ایم به اندازه کافی کار موثر فرهنگی انجام دهیم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه، ابراز داشت: این که مقام معظم رهبری امسال فرمودند که اگر اصول اندیشه های امام فراموش شود ملت ایران سیلی خواهد خورد، به این دلیل است که کارهای فرهنگی ما موثر نیستند، یعنی به خال نمی زنیم، تیرمان به هدف برخورد نمی کند، فقط تیراندازی می کنیم، چون اصول تفکر امام بر ما حاکم نیست، شناخت اصول اندیشه های امام تنها راه تشخیص سخنان ایشان از دروغ ها و تحریفات است.

 

جعفری تصریح کرد: این که امروز گاهی برای انقلابی ها هم سوال پیش می آید که نکند دیگر در وضعیت فعلی نباید مرگ بر آمریکا بگوییم و تحت تاثیر حرف برخی افراد قرار می گیرند، به این دلیل است که اصول اندیشه های امام را نشناخته ایم، اگر اصول را بشناسیم دیگر موضوعات فرعی و گذر زمان و افراد مختلف نمی توانند روی ما تاثیر بگذارند، همین که حرفی را بشنویم می فهمیم که این حرف متعلق به امام هست یا نیست./869/202/ب1

ارسال نظرات