۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۹۲۱۸۸
استاد حوزه علمیه:

روحانیان افسران جنگ نرم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: در شرایط کنونی که با جنگ نرم مواجه هستیم، روحانیان افسران این میدان هستند.
حجت الاسلام اصغري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر اصغری، استاد سطح عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی شامگاه پنجشنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه اظهار داشت: لباس روحانی نماد و مشخصه ای برای وی محسوب می شود و او را از سایر افراد جامعه متمایز می کند.

 

وی ادامه داد: افراد جامعه به فرد معمم به منزله کارشناس دینی نگاه کرده و از وی توقع پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی خود را دارند که  عدم توانایی طلبه در پاسخگویی به این شبهات و سؤالات نه تنها سبب مخدوش شدن جایگاه شخصی طلبه، بلکه باعث تنزل حیثیت رفیع دیگر طلاب نیز می‌گردد.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری، گفت: در شرایط کنونی که با جنگ نرم مواجه هستیم، روحانیان افسران میدان هستند.

 

وی خطاب به طلاب معمم، بیان داشت: امیدوارم روحانی باشید و دنیا و امور آن را به خاطر امور روحانی و آخرت کنار بگذارید.

 

 حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: اگر لباس روحانیت بر ما ادعا ایجاد کند، یقینا سقوط می کنیم چرا که لباس روحانیت، لباس تواضع و خدمت است.

 

به یاد خدا نبودن موجب تسلط شیطان می شود

حجت الاسلام اصغری با اشاره به آیه "وَ مَن‌ یَعْشُ عَن‌ ذِکْرِ الرَّحْمَنِ نُقَیِّضْ لَهُ شَیطانًا فَهُوَ لَهُ قَرینٌ"، اظهار داشت: هر کس از یاد و ذکر خدا اعراض کند، خدواند شیطانی را بر او مسط  می کند.

 

وی با اشاره به توصیه های دین مبین اسلام به ذکر خداوند متعال، افزود: لحظات خود را با ذکر پروردگار نورانی کنید و برای تاثیرگذاری بیشتر، ذکر های زبانی توصیه می شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: فضای زندگی باید پر از فضای ذکر باشد که نبود آن مایه ی خسران و حسرت در روز قیامت می شود.

 

جواب دندان شکن رهبر انقلاب به سران عربستان

حجت الاسلام اصغری با اشاره به تحقیر مسلمانان بعد از فاجعه منا، گفت: جواب دندان شکن رهبر معظم انقلاب به سران عربستان، حرارت سینه مسلمانان داغدار را آرام کرده است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه آذربایجان شرقی اظهار داشت: جواب دندان شکن رهبر سبب تغییر رفتار دولت عربستان شده است به طوری که برای همکاری در این مسأله راضی شدند./1301/202/ب1

ارسال نظرات