۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۱۸۹
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری جشن عید غدیر در 78 بقعه متبرکه

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در 78 بقعه متبرکه خراسان رضوی جشن عید غدیر برگزار می‌شود.
دهه ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری که امشب در هتل ولایت برگزار شد، با تبریک عید ولایت و تسلیت حادثه منا به تشریح برنامه های اجرا شده این معاونت در دهه ولایت پرداخت.

 

وی با بیان این که اداره اوقاف و امور خیریه طرح هایی را به مناسبت های مختلف برگزار می کند، گفت: یکی از این طرح ها در دهه ولایت؛ طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی بود که از اول تا هشتم مهر با موضوع های مختلف اجرا شد.

 

حجت الاسلام ایزدی در ادامه با اشاره به برنامه های اجرا شده در دهه ولایت، اظهار کرد: برگزاری دعای عرفه در 62 بقعه متبرکه و قرائت دعای ندبه، غبار روبی مزار شهدا در 61 اماکن متبرکه و مساجد، برگزاری جشن میلاد امام هادی(ع)، همایش بانوان ولایی در 19 بقعه متبرکه غدیر خم و تجلیل از سادات در 15 بقعه متبرکه از جمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه به دیگر برنامه ها اشاره و تصریح کرد: در 35 بقعه متبرکه نماز عید قربان برگزار شد و در 78 بقعه جشن عید غدیر برگزار می‌شود همچنین برنامه های ویژه دیگر از قبیل راه اندازی کاروان شادی، مدیحه سرایی، خطبه خوانی و تجلیل از سادات و عقد اخوت  در این دهه انجام شد.

 

وی بیان داشت: توزیع 31 هزار جلد کتاب برای برگزاری مسابقه و نصب پوستر در بقاع متبرکه ای که جشن ولایت علوی را برگزار می کردند، از دیگر برنامه ها در این دهه است.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که حاشیه شهر در مشهد مغفول مانده است، تصریح کرد: مراسم های ویژه در حاشیه شهر از جمله برگزاری 6 دعای عرفه، جشن میلاد امام هادی(ع) در 7 مسجد، جشن عید غدیر در 18 مسجد، مراسم کتاب خوانی و برگزاری 7 محفل قرآنی از جمله این برنامه ها است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: از اساتید و سخنران های ملی، استانی و بین المللی در این دهه بهره بردیم که از جمله آن ها حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، آیت‌الله سید احمد خاتمی، ایت الله علم الهدی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی و غیره است.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله سخنرانان خارج از کشور نوالحق قادری، امام جمعه گلکنده حیدر آباد هند و شیخ فارس صلیبی مستبصر فلیسطینی مقیم لبنان است.

 

حجت الاسلام ایزدی در پایان به موقوفات در زمینه دهه ولایت اشاره کرد و گفت: در 12 شهرستان خراسان رضوی 112 موقوفه ایجاد شده است./1310/202/ب1

ارسال نظرات