۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۱۹۴

جشن عید غدیر در مدرسه علمیه امام حسین مراغه برگزار شد

خبر گزاری رسا ـ مراسم جشن عید غدیر خم در مدرسه امام حسین(ع) تبریز با حضور اساتید، طلاب و جمعی از پیر غلامان حسینی و همراه با حضور قشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان نخبه برگزار شد.
جشن عيد غدير در مدرسه علميه امام حسين مراغه جشن عيد غدير در مدرسه علميه امام حسين مراغه عيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم جشن عید غدیر خم در سالن اجتماعات مدرسه امام حسین(ع) تبریز با حضور اساتید، طلاب و جمعی از پیر غلامان حسینی و همراه با حضور اقشار مختلف مردم  به ویژه دانش آموزان نخبه برگزار شد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) مراغه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عید غدیر را عید امامت و ولایت دانست و ابراز داشت: ولایت امیرمؤمنان علی(ع) محک مؤمن از غیر مؤمن است، عید غدیر ملاک ایمان است.

 

وی عید غدیر غم را عید اثبات ولایت امیرمؤمنان علی(ع) دانست، و اذعان داشت: این حادثه عظیم در حقیقت شناسنامه شیعه است و باید در راستای مشخث شدن تمام ابعاد آن تلاش کرد، امرزو باید هوشیار بود تا این رویداد بزرگ به دست فراموشی سپرده نشود.

 

مدیر مدرسه امام حسین(ع) مراغه با اشاره به تلاش های فراوان در طول تاریخ برای فراموشی این رویداد عظیم، تصریح کرد:  شیعیان مخصوصا علما و روحانیت مخصوصا طلاب جوان وظیفه‌ی خطیر و بزرگی در تبلیغ وتبیین صحیح این واقعه عظیم دارند.

 

وی با بیان این‌که رویداد غدیر با وجود دشمنی های فراوان در حافظه تاریخی ملت ها باقی مانده است و با وجود دشمنی‌های فراوان هنوز در یادها باقی است، افزود: در طول تاریخ عده‌ای سعی داشتند این واقعه‌ بزرگ و تاریخی یا به فراموشی و یا به تحریف کشانده شود، این امر هیچ گاه اتفاق نخواهد افتاد.

 

این استاد حوزه در ادامه علمای شیعه را حافظان این رویداد بزرگ دانست و اذعان داشت: در طول تاریخ افرادی چون علامه امینی(ره) تلاش‌های جدی و بزرگی در مقابله با این توطئه داشته‌اند و با تلاش‌های مجاهدانه خود در برابر این تحریف بزرگ ایستاده اند.

 

حجت الاسلام داننده معنویت، هدایت باطنی و صراط مستقم را درگرو ولایت دانست و خاطرنشان کرد: نبود ولایت و رهبری صالح نتیجه جزء حکومت ناصالحان بر حج ابراهیمی نداشته است، کشته شدن و شهادت حجاج خانه الهی از سوء تدبیر و عدم صلاحیت آن ها حکایت دارد./854/202/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
سلام بر مولا علی علیه اسلام یگانه رادمرد تاریخ بشریت و بهترین یاور حضرت رسول صلوات الله علیه و آله
0
0