۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۲۱۹۹
کارشناس مسائل دینی:

مؤمنان واقعی، طلایه‌داران ولایت علی بن ابیطالب هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام امینی با بیان این‌که مؤمنان واقعی، طلایه‌داران ولایت علی بن ابیطالب هستند، گفت: خدا فرموده کسی که علی را اطاعت کند مرا اطاعت کرده و هر کس علی را سرپیچی کند مرا سرپیچی کرده و هر کس علی را بشناسد مؤمن است و هر کس او را نشناسد کافر است.
عيد سعيد غدير خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام ایمان امینی، کارشناس مسائل دینی شب گذشته در ویژه برنامه عید غدیر که در مسجد آیت الله طالقانی زاهدان برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) گفت: هر کس ولایت علی را قبول کند جزء ملائکة الله می‌شود و هر کس سر باز زند از رانده‌شدگان است.

 

کارشناس مسائل دینی سؤالی طرح کرد و افزود: چرا سادات عمامه سیاه بر سر می‌گذارند؟! پیغمبر عمامه‌ای مشکی رنگ به نام سحاب داشتند که در روز غدیر خم آن را بر سر امام علی(ع) گذاشتند و سادات نیز برای بزرگداشت روز غدیر عمامه سیاه بر سر می‌گذارند.

 

حجت الاسلام امینی بیان کرد: یکی از اصحاب امام باقر(ع) از ایشان پرسیدند که آیا عیدی داریم که فضیلتی برتر از عید فطر و عید قربان و روز عرفه داشته باشد؟! امام پاسخ دادند بله با فضیلت تر و بزرگ‌تر و با شرافت تر از این روزها روزی است که خداوند در آن دین را کامل کرد و بر پیغمبر آیه «اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم» را نازل کرد.

 

وی با اشاره به داستان واقعه غدیر به نقل از یکی از یاران امام باقر(ع)، اظهار داشت: پیغمبر عازم حج شد در این روز جبرئیل نزد پیغمبر آمد و ندا داد رسولی از دنیا نرفت مگر بعد از اکمال دین و بعد از آنکه حجت خود را به امت خودش رساند اما برای تو دو فریضه حج و ولایت باقی مانده است.

 

کارشناس مسائل دینی افزود: 25 ذی القعده پیغمبر با 70 هزار نفر از مدینه به سمت مکه عازم شدند تا پیغمبر حج را به آنها یاد بدهد پیغمبر در مسجد شجره احرام می بندند و عازم عرفات می شوند جبرئیل در عرفات نزد پیغمبر آمده و می گوید عجل تو ای پیغمبر فرا رسیده و باید برای علی از مردم بیعت بگیری و علی را پیشوا قرار دهی و خدا فرموده کسی که علی را اطاعت کند مرا اطاعت کرده و هر کس علی را سرپیچی کند مرا سرپیچی کرده و هر کس علی را بشناسد مؤمن است و هر کس او را نشناسد کافر است.

 

حجت الاسلام امینی اضافه کرد: در ادامه آمده که تو از اینجا مأمور هستی تا علی را جانشین خود قرار دهی در اینجا پیغمبر از قوم خودش که اهل نفاق بودند و اینکه دوباره به جاهلیت خود برگردند ترسید او از جبرئیل خواست که برایش از جانب خدا ایمنی بگیرد جبرئیل نزد خداوند رفت و پیغمبر به مِنا رسید و در آنجا مجدداً جبرئیل نزد پیغمبر آمد و گفت که علی را معرفی کن که پیغمبر باز هم نسبت به قوم خود ترسید و علی را معرفی نکرد تا اینکه پیغمبر به غدیر می رسد و جبرئیل بر ایشان نازل شده و می گوید «بَلِّغ ما اُنزِلَ الَیکَ مِن رَبّک» اینجا قول داده می شود که «انّ اللهَ لا یَهدی القومَ الظّالِمین» خداوند ظالمان را هدایت نمی کند و خداوند تو را مراقبت می کند پس پیامت را برسان و پیغمبر نیز پیام خداوند را به مردم منتقل کرد./831/202/ب2

ارسال نظرات