۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۹۲۲۱۱
کارشناس مسائل دینی:

حضرت علی میزان الأعمال مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی حضرت علی(ع) را میزان الأعمال مسلمانان دانست و گفت: خداوند از ما نمی خواهد که کاملاً مثل حضرت علی(ع) در عبادت و ریاضت رفتار کنیم، اما از ما می خواهد تا خوی و مرام آن حضرت را نصب العین خود قرار دهیم و بر اساس آن عمل کنیم.
حضرت علي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل دینی، صبح امروز در مراسم سخنرانی که در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر منظریه شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: گرایش جوانان به دین بسیار بیشتر از سایر افراد است، همانطور که اگر متولیان فرهنگی جامعه غفلت کنند، این قشر به راحتی جذب تبلیغات انحرافی می شوند.

 

وی پرسش گری و کنجکاوی را یکی از مهم ترین ویژگی های جوانان برشمرد و افزود: جوان، ذاتاً به دنبال کشف حقیقت است و با توجه به آمادگی ذهنی و حافظه قوی، ظرفیت بیشتری نیز برای درک حقایق و کشف مجهولات دارد.

 

کارشناس مسائل دینی استفاده از کتب و منابع تحقیق و پژوهش در بین جوانان را بیشتر از سایر اقشار جامعه برشمرد و تأکید کرد: با توجه به آنکه میانگین زمان مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است و با تعالیم اسلام درباره خواندن و مطالعه منافات دارد، اما در بین افراد کتاب خوان جوانان بالاترین درصد را به خود اختصاص داده اند که این امر تأییدی بر ویژگی کنجکاوی آن‌ها است.

 

حجت الاسلام قدسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز عید غدیر، حضرت علی(ع) را میزان الأعمال مسلمانان دانست و تصریح کرد: خداوند از ما نمی خواهد که کاملاً مثل حضرت علی(ع) در عبادت و ریاضت رفتار کنیم، اما از ما می خواهد تا خوی و مرام آن حضرت را نصب العین خود قرار دهیم و بر اساس آن عمل کنیم.

 

وی تأکید کرد: زمانی که گروهی یاغی بر زن مسلمانی هجوم آوردند و جان و مال او را به غارت بردند، حضرت علی(ع) فرمودند « اگر مرد مسلمانی از غصه این حادثه بمیرد، من بر او خرده نمی گیرم»، و این سخن و اقدامات بعدی ایشان در پاسخ به این جنایت، میزان اهمیت حاکم اسلامی را، برای سرنوشت مردم نشان می دهد.

 

کارشناس مسائل دینی در ادامه این مطلب افزود: اگر ما تنها به این ویژگی حضرت علی(ع) اقتدا کنیم، بسیاری از مسائل و معضلات اقشار محروم و کم درآمد جامعه حل می شود.

 

حجت الاسلام قدسی تذکیه نفس و ایمان و اخلاق مداری را لازمه تعلق عنوان شیعه بر افراد برشمرد و تصریح کرد: مقام شامخ حضرت علی(ع) به قدر رفیع و قابل توجه است که عنوان امیرمؤمنان تنها مختص ایشان دانسته شده است، و از همین جا وظیفه پیروان آن حضرت نیز مشخص می شود.

 

وی در پایان، جوان گرایی را یکی از ویژگی های پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ رسالت برشمرد و گفت: در روایات فراوانی پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) بر نقش و اهمیت جوانان در جامعه تأکید کرده و حتی تبلیغ در بین آن را آسان تر از سایر اقشار اجتماعی دانسته اند. /868/202/ب2

ارسال نظرات