۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۹۲۲۲۳
آیت الله سیدان:

شخصیت امیرمؤمنان مبهوت کننده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در خراسان با اشاره به این‌که سخن گفتن در ارتباط با شخصیت مولا امیرمؤمنان، از ابعاد و جهات مختلفی دشوار است که یکی از این ابعاد، تحیر انسان است، گفت: اگر انسان سیر کوتاهی در آثار پیرامون امیرمؤمنان(ع) کند، مبهوت شخصیت ایشان می شود.
آيت الله سيدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان شب گذشته در هشتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر که در محل هتل الغدیر برگزار شد، گفت: سخن گفتن در ارتباط با شخصیت مولا امیرمؤمنان، از ابعاد و جهات مختلفی دشوار است که یکی از این ابعاد، تحیر انسان است.

 

وی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) در موقعیت‌های مختلفی که مستندات آن در کتاب شریف الغدیر علامه امینی ذکر شده است، به واقعه غدیر خم استشهاد فرموده اند، افزود: ایشان در سخنرانی ها و منابر مختلف از جمله جنگ های جمل و صفین و نیز در آن شورایی که مدعی خلافت ترتیب داده بود، برای اثبات خلافت شان به خطبه غدیر استشهاد کردند.

 

نماینده آیت الله سیستانی در خراسان با بیان این که خطبه غدیر یک معجزه بوده و ابعاد مختلف آن با توجه به محتوا و عظمتش جای بررسی دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) در فراز 32 این خطبه شریفه می فرمایند «یا أیّها النّاس فَضّلوه» یعنی علی(ع) را برتر بدانید چرا که ایشان فضایل‌ ایشان از همگان بیشتر است.

 

آیت الله سیدان به فراز دیگری از خطبه غدیر اشاره و اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمودند «ما مِن عِلمٍ إِلاَّ وَقَد أَحصاهُ الله فِی، وَ کُلُّ عِلمٍ عُلِّمتُ فَقَد أَحصَیتُهُ فی إِمامِ المُتَّقینَ، وَما مِن عِلمٍ إِلاّ وَقَد عَلَّمتُهُ عَلِیّاً، وَ هُوَ الإِمامُ المُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ الله فی سُورَةِ یس» یعنی «هیچ علمی نیست مگر این که خداوند آن را در من قرار داده است و من همه آن را در امام متقین قرار دادم»؛ سپس نام حضرت را تصریح فرموده می گویند «هیچ علمی نیست مگر این که من به علی(ع) تعلیم دادم و علی(ع) همان امام مبینی است که خداوند در سوره یس به آن اشاره کرده است.

 

وی در پایان با تأکید بر لزوم شکرگزاری به درگاه پروردگار به سبب پیروی از امیرمؤمنان(ع)، یادآور شد: اگر انسان سیر کوتاهی در آثار پیرامون امیرمؤمنان(ع) کند، مبهوت شخصیت ایشان می شود./820/202/ب2

ارسال نظرات