۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۲۲۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

رسالت پیامبر اکرم در غدیر خم به بلوغ رسید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی گفت: رسالت پیامبر اکرم(ص) در غدیر خم به بلوغ رسیده و پیامبر گرامی اسلام در این روز در تجمع عمومی مسلمانان حج گزار، دین مبین اسلام را به اوج عزت رساند.
حجت الاسلام دانشمند - استاد حوزه علميه خراسان شمالي

حجت الاسلام صادق دانشمند، استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد ،با تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر خم نیز همانند تمامی وقایع دیگر نیازمند فراهم شدن مقدمات و زمینه سازی بود که این مقدمات در طول 23 سال رسالت حضرت محمد(ص) در برهه ها و رویدادهای مختلف فراهم شد.

 

 

وی با بیان اینکه هیچ واقعه ای بدون ایجاد بستر مناسب ایجاد نمی شود، افزود: برای واقعه غدیر نیز زمینه سازی صورت گرفته و حضرت علی(ع) در طول دوران رسالت حضرت محمد(ص) بارها شایستگی داشتن مقام امامت را اثبات کرده بود.

 

 

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به اینکه تمام رویدادها در عالم فراز و فرودی دارند، خاطرنشان کرد: فراز رسالت 23 ساله حضرت محمد(ص) و مهر تأیید آن، در واقع حادثه غدیر خم و امامت امام علی(ع) بود که در آن پیامبر گرامی اسلام 23 سال تلاش و رسالت خود را به نتیجه رساند و امیرالمؤمنین علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

 

 

وی با بیان اینکه واقعه غدیر سند واقعیت و حقانیت ولایت و امامت است، افزود: امام علی(ع) در طول رسالت حضرت محمد(ص) بارها وی را در راه رسالت یاری کرد به گونه ای که نخستین فردی بود که به دعوت حضرت محمد(ص) لبیک گفت و پشت سر وی نماز خواند.

 

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: امام علی(ع) در تمامی جنگ ها در رأس سپاه اسلام بود و در واقعه لیله المبیت نیز اوج فداکاری خود را به نمایش گذاشت که در بستر پیامبر خوابید و موجب تحسین همه مسلمانان و کافران شد.

 

وی اضافه کرد: همه این اقدامات و فداکاری ها سال ها پیش از واقعه غدیر صورت گرفت که مقدمات غدیر محسوب می شوند و در غدیر زحمات حضرت محمد(ص) به ثمر نشست.

 

حجت الاسلام دانشمند تصریح کرد: در سال پایانی حیات حضرت محمد(ص)، وی در حجه الوداع در سه مکان منا، عرفات و مکه، حضرت علی(ع) را به عنوان رهبر جامعه اسلامی بعد از خود معرفی کرد و در پایان کار نیز در راه بازگشت از حج در منطقه ای به نام غدیرخم بدون واسطه و بر بالای منبر به صدای بلند و رسا، علی(ع) را جانشین خود معرفی کرد و دست وی را به بالا برد تا تمام حاضران ببینند.

 

استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی گفت: رسالت حضرت محمد(ص) در غدیر خم به بلوغ رسیده و پیامبر گرامی اسلام در این روز در تجمع عمومی مسلمانان حج گزار، دین مبین اسلام را به اوج عزت رساند.

 

حجت الاسلام دانشمند تصریح کرد: حضرت محمد(ص) در واقعه غدیر افزون بر معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود، سنت برادری، اخوت و دوستی را نیز در بین مردم گسترش داد تا مسلمانان با برادری و اتحاد در برابر دشمن مشترک خود ایستادگی کنند.

 

وی با تأکید بر تبیین و تشریح بیشتر پیام غدیر در بین مردم، خاطرنشان کرد: تبلیغ پیام غدیر وظیفه همه مسلمانان بوده و در این میان روحانیان و علمای دینی می بایست افزون بر ابلاغ پیام غدیر، به تشریح و تبیین این پیام در بین مردم نیز اقدام کنند./9314/302/ب3

ارسال نظرات