۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۹۲۲۹۷
امام جمعه خوی:

حمایت‌های جمهوری اسلامی موجب تقویت کشورهای اسلامی در منطقه شده است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که حمایت‌های جمهوری اسلامی موجب تقویت کشورهای اسلامی در منطقه شده است، گفت: اگر نبود حمایت های جمهوری اسلامی اکنون آل سعود با همدستی رژیم صهیونیستی و آمریکا کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن را ساقط کرده بودند.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در نماز جمعه این هفته شهرستان خوی با تسلیت فاجعه دردناک و غمبار منا در مکه، اظهار داشت: وهابیان آل سعود ریشه در دین یهود دارند و بدین جهت از نظر ارزش قائل نشدن بر جان انسان‌ها و زیر بار مسؤولیت نرفتن همان روش یهودیان صهیونیست را دارند.

 

وی اضافه کرد: به دلیل ضدیت و کینه دیرینه آل سعود نسبت به ایران و شیعیان، احتمال اینکه زائران ما را مورد آزار و اذیت قرار دهند زیاد بود، از این رو مقام معظم رهبری آن تهدید را به جا و به موقع انجام دادند و طبق گزارشات بسیار مؤثر واقع شده است.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: نباید تردید داشته باشیم که اگر آل سعود از قدرت مسلمانان نمی ترسیدند قطعا کعبه و ضریح مبارک پیامبر را همانند بقیع تخریب می کردند.

 

حجت الاسلام شکوری گفت: اگر نبود حمایت های جمهوری اسلامی اکنون آل سعود با همدستی رژیم صهیونیستی و آمریکا کشورهای سوریه، عراق، لبنان و یمن را ساقط کرده بودند.

 

وی در پایان اظهار داشت یکی از اقسام کشتن انسان‌ها قتل صبر است یعنی اینکه کسی را حبس کرده، بطوری که نتواند به هیچ وجه از خود دفاع کند بمیرند، فاجعه منا یکی از مصادیق قتل صبر بوده که وهابیان سعودی مرتکب شدند.

 

هیچکدام از قوانین حقوقی جهان وسعت حقوق اسلامی را ندارد

امام جمعه خوی با بیان بخشی از خطبه 167 نهج البلاغه، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) خطاب به پیروان خود می فرماید تقوی را در مورد بندگان، آبادی ها و چهارپایان رعایت کنید.

 

وی ادامه داد: هدف از حقوق آبادی ها تلاش و کوشش در آبادانی شهرها و روستاها و پرهیز از تخریب و ویرانی آنها و ایجاد کردن محیط سالم برای عموم شهروندان است و مقصود از حقوق حیوانات که در روایات متعدد مطرح شده عبارت از این است که صاحب حیوان حق زدن او و بار کردن بیش از توان، داغ زدن او را ندارد و بلکه باید آذوقه و علف او را فراهم نموده و آب مورد نیاز را به او عرضه کند، بدین ترتیب هیچ کدام از قوانین حقوقی جهان وسعت و گستردگی حقوق اسلامی را ندارند.

 

تنها راه نجات مسلمانان بازگشت به پیام‌های رسول خدا در غدیر است

حجت الاسلام شکوری با تبریک عید سعید غدیر به نمازگزاران اظهار داشت: در چنین روزی با نصب امیرمؤمنان(ع) به خلافت از ناحیه رسول خدا(ص) دین تکمیل شده و نعمت الهی بر بندگان به اتمام رسیده است.

 

وی با توضیح بخشی از فرمایشات رسول خدا(ص) گفت: امیرمؤمنان(ع) تمامی شرایط و ویژگی‌های لازم در یک رهبر و حاکم جامعه را یکجا دارا بود و هیچکدام از صحابه چنین ویژگی‌هایی را نداشتند .

 

خطیب جمعه خوی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های امیرمؤمنان(ع) تصریح کرد: دارا بودن بر عصمت، داشتن علم و دانش لازم برای امامت جامعه، دارا بودن بر شجاعت منحصر به فرد، داشتن ملکه عدالت و آلوده نشدن به ذخارف دنیا از جمله ویژگیهای برجسته امیرمؤمنان(ع) است.

 

حجت الاسلام شکوری تأکید کرد: اگر امروز مسلمانان بخواهند از دست جریان‌های انحرافی تکفیری آدم کش و ظلم و ستم حاکمان مستبد و استعمارگران جلاد رهایی پیدا کنند تنها راه بازگشت به پیام رسول خدا(ص) در غدیر است.

 

نیروی انتظامی حساس ترین و سنگین ترین وظایف را بر عهده دارد

حجت الاسلام شکوری با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: بر اساس قانون 26 مأموریت به عهده نیروی انتظامی است ، انتصاب فرمانده نیروی انتظامی از ناحیه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا جایگاه والای نیروی انتظامی را در نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد.

 

وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان زیر مجموعه وزارت کشور عمل کرده و بخشی از مأموریت ها را به عنوان ضابط قوه قضاعیه انجام می دهد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه استقرار نظم و امنیت در جامعه، مقابله کردن با خرابکاری‌ها،حراست از اماکن و تـأسـیسات، حفاظت از شخصیت‌های داخلی و خارجی، جمع آوری سلاح و تجهیزات غیرمجاز، انجام امور مربوط به تشخیص هویت،اجرای قوانین راهنمایی رانندگی و انجام امور امدادی و مردم یاری را از جمله مهم‌ترین مأموریت های نیروی انتظامی برشمرد./936/201/ب2

ارسال نظرات