۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۳۲۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان:

تبیین فلسفه غدیر در طول سال تداوم یابد/ غدیر منشأ نور و هدایت بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: سیاستمداران و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر متصدیان امر باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی کنند که تبیین‏ و بازگویی‏های مفاهیم و مضامین دینی به ویژه مسأله غدیر معطوف به این ایام نباشد و در طول سال تداوم پیدا کند.
رييس اداره تبليغات اسلامي سمنان

حجت‏الاسلام غلامرضا زاهدی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، اظهار داشت: غدیر حقیقت همیشه جاوید برای جامعه اسلامی است، غدیر واسطه خلق و خالق و روز اتمام نعمت و اکمال دین است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه غدیر یعنی ریسمان و محور قدرت در جهان برای هدایت جامعه و بشریت، بیان داشت: به طور قطع هیچ حادثه‏ای در اسلام به عظمت غدیر نیست و اگر بشر نسبت به آن شناخت پیدا کند انحرافات کمتری در دین مشاهده خواهد شد.

 

حجت الاسلام زاهدی با تأکید بر اینکه همگی باید حول محور غدیر حرکت کنیم تا کارهایمان سامان یابد، تصریح کرد: غدیر منشأ نور و هدایت بشریت است و در حقیقت این غدیر است که می‏تواند انسانها و جامعه را به تکامل برساند، به همین دلیل این گفتمان نورانی و الهی همیشه دشمنان بسیاری داشته است.

 

وی با بیان اینکه از پیامبران تا ائمه معصومین(ع) همگی سخنی جز حق بر زبان جاری نکردند، ولی همه آنها با توطئه دشمنان هر یک به گونه‏ای به شهادت رسیدند، گفت: دشمنان وجود انبیا و اولیای خدا را همواره سدی برابر منافع و متامع دنیوی خود می‏دانسته‏اند، به همین دلیل همواره سعی در به انحراف کشاندن سخن حق داشته‏اند که امروز نمونه بارزش را در فاجعه عظیم منا به دست تکفیری‏ها و وهابیت شاهدیم که چگونه شیرینی عید غدیر و قربان را به کام مسلمانان جهان تلخ کردند.

 

فرزندانمان را از کودکی با فرهنگ غدیر پرورش دهیم

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با اشاره به این‌که دشمن درصدد آن است که جلوی تلألوی این نور الهی را بگیرد، خاطر‌نشان کرد: فرهنگ غدیر باید بیش از پیش در جامعه اشاعه داده شود، این فرهنگ را باید از مراکز آموزشی از سنین کودکی در مدارس، پیش دبستانی و مهدهای کودک نهادینه کنیم؛ چرا که آنچه در این مقطع سنی در ذهن انسان جا می‌گیرد به عنوان تفکری عمیق نهادینه خواهد شد.

 

حجت الاسلام زاهدی تصریح کرد: فهم و درک و پذیرش مسائل حتی مسائل اعتقادی در سنین بالاتر به سختی و دشواری امکان‏پذیر است و بعید است به عنوان عقیده ای محکم در ذهن رسوخ یابد؛ بنابراین بسیار بجاست که از همین امروز به فکر فرزندان و کودکانمان باشیم تا آموزه‌های اعتقادی و اسلامی همچنان ماندگار باشند و تنها در این صورت است که می‏توانیم بگوییم این فرهنگ را به نسل بعدی منتقل کرده‏ایم.

 

وی با بیان اینکه غدیر دلیل زندگی است، افزود: بازخوانی و بازسازی واقعه غدیر در سطح شهرها اثرگذار است؛ چرا که یادگیری دیداری به مراتب اثرگذارتر از فراگیری شنیداری است و ممزوجیت این دو با یکدیگر نیز به مراتب اثرگذارتر خواهد بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان افزود: روحانیون و طلاب علوم دینی، ائمه جمعه و جماعات هرساله در طول دهه ولایت و امامت نیز سازماندهی می‏شوند تا پیام غدیر را از تریبون‌ها و منابر تبلیغ و تبیین واقعه کنند، کار برای غدیر بیش از پیش باید مورد اهتمام و توجه قرار گیرد و باید از تمامی ظرفیت‏ها برای معرفی این گفتمان نجات بخش استفاده شود./977/302/ب2

ارسال نظرات