۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۳۳۰
همزمان با عید سعید غدیرخم؛

مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه زنجان با عنوان «جشن میثاق» همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور نماینده ولی فقیه و عموم مردم زنجان برگزار شد.
مراسم جشن و عمامه گذاري طلاب حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه زنجان امروز همزمان با عید سعید غدیرخم با حضور امام جمعه زنجان، مدیر استانی حوزه های علمیه زنجان، طلاب و اساتید و عموم مردم ولایتمدار این شهر برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان از مدت ها قبل با انتشار اطلاعیه‌ای از طلاب علاقه‌مند برای تلبس به لباس مقدس روحانیت دعوت به عمل آورده و از هفته گذشته دوره های آموزشی تلبس را برگزار کرد و امروز طلاب، در این مراسم از سوی امام جمعه زنجان و دیگر اساتید حوزه علمیه استان عمامه و تاج بندگی را بر سر نهادند.

 

پدران و مادران طلاب نیز در این مراسم، فرزندان خود را که امروز مفتخر به پوشیدن لباس یادگاری از پیامبر (ص) می شدند همراهی کرده و عمق خوشحالی آنها از چهره های شاد و بوسیدن فرزند خود کاملا مشخص بود و حتی مادرانی را می شد دید که از شدت شادی قطرات اشک از گوشه چشمانشان جاری بود.

 

گفتنی است، در این مراسم گروه تواشیح طلاب حوزه علمیه زنجان اشعاری در مدح امام علی (ع) به عربی و فارسی قرائت کرده و شاعر و طلبه جوان زنجانی نیز اشعاری ناب از شخصیت امام علی(ع) برای حاضران خواند و در ادامه برنامه نیز مراسم عمامه گذاری آغاز شد و امام جمعه زنجان عمامه های طلاب را بر سر آنها نهاد. /949/203/ب2

ارسال نظرات