۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۲۳۵۰
حجت‌الاسلام پناهیان:

عدالت بدون سیاست اجرا نمی شود/ ماهیت سیاسی علت بزرگی غدیر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه گفت: عدالت را بدون سیاست نمی‌توان اجرا کرد جهان در انتظار قدرت سیاسی امام زمان(عج) است و یاران او کسانی هستند که بتوانند در دست گرفتن قدرت سیاسی ایشان را یاری کنند.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مسائل مذهبی عصر امروز در برنامه عطر عاشقی که به مناسبت عید غدیر خم از شبکه 5 سیما به صورت زنده پخش شد، گفت: اصل ولایت امیرمومنان علی(ع) صرفا در روز عید غدیر نازل نشد بلکه پیامبر(ص) بارها پیش از این وصایت و جانشینی امیرمومنان علی(ع) را بیان کرده بودند.

 

وی افزود: مساله ولایت امیرمومنان علی(ع) چیزی نبود که پیش از این بر اصحاب پیامبر(ص) مخفی باشد بلکه در روز عید غدیر از اصحاب خواسته شد که با امیرمومنان(ع) به عنوان ولی خود بیعت کرده و این خبر را به همه مسلمانان در سایر بلاد اسلامی برسانند.

 

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: ماهیت غدیر صرفا عبادی، شخصی و اعتقادی نیست بلکه ماهیت سیاسی عید غدیر سبب بزرگی آن است زیرا پیامبر(ص) در یک اندازه بسیار گسترده جانشین تعیین کرده و مراسم بیعت گرفتن اجرا شده است.

 

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: انتظار شیعه برای ظهور امام زمان(عج) نیز انتظاری سیاسی است زیرا ایشان با قدرت سیاسی خود هنگام ظهور، جهان سیاست را پاک و پاکیزه خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه بین عدالت و سیاست ارتباط است، بیان داشت: عدالت را بدون سیاست نمی‌توان اجرا کرد جهان در انتظار قدرت سیاسی امام زمان(عج) است و یاران او کسانی هستند که بتوانند در دست گرفتن قدرت سیاسی او را یاری کنند.

 

این کارشناس مذهبی ضمن بیان این مطلب که عید غدیر ماهیت سیاسی دارد، ابراز کرد: متاسفانه برخی صحنه سیاست را به میزانی خراب کردند که هر وقت صحبت از سیاست می‌شود برداشت‌های بدی به ذهن خطور می‌کند در حالیکه باید جایگاه سیاست آنقدر در حد بالایی باشد که وقتی فرد می‌خواهد وارد آن شود خود را بسنجد که آیا لیاقت ورود به چنین صحنه‌ای را دارد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن بیان اینکه بخشی از خطبه غدیر به آخرین امام اشاره دارد، گفت: موضوع مهدویت موضوع شناخته شده در جهان اسلام است از جمله ویژگی‌های آخرین امام شایسته‌سالاری و انتقام گیرندگی ایشان از ظالمان است.

 

وی افزود: انتقام از ظالمان یعنی پایان دادن به ظلم تا دیگر هیچ ظلمی در هیچ نقطه‌ای از جهان اتفاق نیفتد و این نیاز به حکومت عادل و واحد جهانی دارد تا بتواند ریشه و اصل ظلم را برچیند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی در ادامه گفت: ریشه‌کن کردن ظلم کار بسیار سختی است کسی که بخواهد از ظالمان انتقام بگیرد باید خود و یارانش از انواع ظلم‌ها پاک و پاکیزه باشد نمی‌شود با دست آلوده سیبی را پاک کرد.

 

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: ما برای اینکه از یاران امام زمان(عج) شویم باید خود را از انواع ظلم‌ها پاک کنیم و در عرصه سیاسی نیز صحنه را از کسانی که اهل ظلم هستند پاک کنیم.

 

استاد حوزه بیان داشت: شرط دیگر برای یاری امام زمان(عج) افزایش بصیرت مردم است مردم باید افزون بر خود ظلم از ریشه‌های ظلم نیز متنفر شوند تا اگر امام زمان(عج) بر ریشه ظلم تاخت اعتراض نکنند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید که مردم جهان آماده مقابله با ریشه‌های ظلم شوند و مقدمات یکپارچگی لازم برای سپردن قدرت سیاسی به حضرت صاحب‌الزمان(عج) را پیدا کنند./807/202/ب1

ارسال نظرات