۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۳۵۹
کارشناس دینی:

امامزادگان نعمت‌های الهی هستند/ خطبه غدیر سند شیعه است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با تأکید بر این که امامزادگان نه تنها در زمان زنده‌بودن، بلکه امروز نیز موجب برکت و رونق دین هستند، گفت: امامزادگان نعمت‌های الهی هستند و با حضور خود در ایران، درس استکبار ستیزی و ظلم‌ستیزی به ما دادند.
مراسم قاليشويان مشهد اردهال كاشان امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام حسین زیارتی، امشب در مراسم عید غدیر در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام محمد باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی، با اشاره به این که جرج جرداق مسیحی شش جلد کتاب در رابطه با امام علی(ع) نوشته است، گفت: خطبه غدیر سند شیعه و از اعتقادات و معارف شیعیان است.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمد و در مسجد که خانه خدا است به شهادت رسید و اثر شکاف ورود فاطمه بنت اسد به کعبه تا کنون روی دیوار خانه خدا وجود دارد و سعودی ها با تلاش بسیار نتوانسته اند این اثر را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام زیارتی با بیان این که حرم امام علی(ع) در نجف از عظمت والایی برخوردار است، اما اثری از دشمنان ایشان وجود ندارد، گفت: امیرالمؤمنان(ع) نور خدا است که خاموش شدنی نیست.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر این که زنده ماندن نام امامزادگان به واسطه این است که فرزندان امام علی(ع) هستند، گفت: هر ساله شاهد افزایش زائران و توسعه حرم‌های بقاع متبرکه هستیم، از این رو نباید فراموش کرد که امامزادگان از نعمت های الهی هستند.

 

وی با تأکید بر این که امامزادگان با حضور خود در ایران، درس استکبار ستیزی و ظلم‌ستیزی به ما داده اند، گفت: شعار هیهات من الذله مردم ایران اسلامی و به زانو در آمدن دشمن به برکت وجود امامزادگان است.

 

مراسم قالیشویان تداعی کننده بیعت مردم در عید غدیر با امام علی است

به گفته وی، حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) و حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) تا آخرین نفس به مبارزه با ظلم پرداختند و در مسیر حق و حقیقت به شهادت رسیدند و درس استکبار ستیزی به ما آموختند.

 

حجت الاسلام زیارتی با اشاره به این که هجرت امامزادگان در زمان خلفای اموی و همچنین در زمان ولی عهدی امام رضا(ع) انجام شده است، افزود: مردم کاشان نیز برای وصل شدن به سرچشمه زلال دین مبین اسلام به مدینه رفتند و درخواست اعزام مبلغ به کاشان کردند که امام باقر(ع) فرزند خود حضرت سلطان علی(ع) را به کاشان اعزام کرد که حضرت سلطان محمود(ع) نیز به همراه ایشان به این منطقه تشریف آورد و در نهایت به شهادت رسیدند.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر این که امامزادگان نه تنها در زمان زنده‌بودن، بلکه امروز نیز موجب برکت و رونق دین هستند، گفت: فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در جوار امامزادگان به واسطه وجود آن بزرگواران است.

 

وی با بیان این که مراسم سنتی مذهبی قالیشویان باید تداعی‌کننده بیعت مردم با امام علی(ع) باشد، گفت: وجود امامزادگان در منطقه کاشان موجب هدایت و محبت مردم شده است./1307/202/ب2

ارسال نظرات