۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۲۹۲۳۷۳
مسؤول دفتر بازرسی شورای نگهبان در کرمانشاه:

درک نکردن پیام غدیر سبب فرو رفتن در منجلاب فساد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کرمانشاه در جمع فعالان مذهبی و فرهنگی گفت: افرادی که غدیر را درک نکردند در منجلاب فساد و تباهی گرفتار شدند.
حجت الاسلام مهري حجت الاسلام مهري1 حجت الاسلام مهري2 حجت الاسلام مهري3

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد جواد مهری مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمانشاه، شامگاه گذشته به مناسبت عید غدیر با حضور در جمع فعالان مذهبی و حسینیه سائلین الزهرا عنوان داشت: ولایت بزرگ ترین نعمت برای مسلمانان جهان است.


حجت الاسلام مهری بیان داشت: واقعه غدیر نیاز امروز و فردای بشر است، واقعه غدیر اگر نبود بشریت در ضلالت و گمراهی به سر می برد، گفتمان غدیر چراغ راه مسلمانان است و حق و باطل را از یکدیگر تشخیص می دهد.


استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: عده ای فکر می کنند که غدیر مختص به شیعیان است، خداوند غدیر را نعمتی برای تمام بشر قرار داده است، اگر در جهان اسلام و خارج آن، بشر با گرفتاری و مشکلات پیوند خورده است دلیلش دنبال نکردن گفتمان و واقعه غدیر است.


وی تصریح کرد: امامت و ولایت تجلی دین خداوند متعال است، اگر کسی به دنبال امامت و ولایت رفت و گفتمان غدیر را به عنوان سبک زندگی خود قرار داد قطعأ از آسیب ها در امان خواهد ماند.


استاد دانشگاه با اشاره به فلسفه خلقت خاطر نشان کرد: خداوند انسان ها را برای طاعت و عبودیت آفرید، اگر بخواهیم جامه عمل به فلسفه خلقت بپوشانیم باید در مسیر بندگی و عبودیت قرار بگیریم و تنها به وسیله خداشناسی این مهم عملی خواهد شد.


حجت الاسلام مهری اظهار داشت: انسان تنها به واسطه امام شناسی می تواند به خداشناسی برسد، امام شناسی و گفتمان غدیر مقدمه ای برای خداشناسی است، اگر کسی بمیرد در حالی که امام امت خود را نشناسد همانند کسی است که در عصر جاهلیت مرده است.


مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کرمانشاه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: «من و علی امام امت هستیم و کسی که ما را بشناسد خداوند را شناخته است»، لذا اگر امامان و انبیاء الهی نبودند خداوند نیز شناخته نمی شد.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه با امام شناسی متوجه خداوند خواهیم شد ابراز کرد: هر بنده ای وارد قلعه توحید شد مصون از همه گرفتاری های بشری می شود، وقتی که انسان خداشناس شود سر تعظیم و تسلیم در برابر الله فرود می آورد و تمام زندگی اش در مسیر خداوند قرار می گیرد.


استاد دانشگاه با اشاره به نتیجه بندگی و عبودیت در برابر خداوند اظهار داشت: انسان با بندگی، خداوندرا خالق هستی می داند و بی نیاز از غیر خدا می شود.


حجت الاسلام مهری با اشاره به فضایل اخلاقی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران عنوان داشت: امام راحل شخصیتی بود که در برهه ای از زمان که فضای سیاسی کشور و رژیم آن کاملأ مسلح بود در برابر رژیم شاهنشاهی ایستادگی کرد و به جهانیان ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نخواهد کرد.


استاد دانشگاه در ادامه افزود: امام راحل طاعت و عبودیت خداوند را در مسیر زندگی خویش اجرا کرد و بی نیاز از غیر خدا شد، امام راحل در برابر خداوند سر تسلیم و تعظیم فرو می آورد پدیده ای به نام ترس در بدن امام ترشح نمی کرد زیرا امام خمینی (ره) زندگی ، قیام و تمامی لحظات زندگی اش رنگ و بوی خداوند را گرفته بود.


مسؤول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کرمانشاه بیان داشت: کسانی که در مسیر خداوند قرار گرفتند قطعأ خداوند نیز مدافع آن ها خواهد بود و به واسطه گفتمان غدیر می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.


وی با اشاره به خصوصیات برجسته عالم ربانی آیت الله ابوالقاسم خزعلی اظهار داشت: آیت الله خزعلی بزرگ مرد غدیر بان، شخصیتی است که حافظ قرآن و نهج البلاغه و از شاگردان امام خمینی (ره) است که تمام شخصیت و رفتارش در راه امام، شهدا و آرمان های انقلاب بود و  حتی وصیت کرده بود که بر سنگ قبرش بنویسند دوستدار امام خمینی و این نشان دهنده این است که شاگرد مکتب امیرمؤمنان است، علمایی که در طول تاریخ بشریت از گفتمان غدیر فاصله رفتند در منجلاب ظلمات و تاریکی گرفتار شدند و در دام غیر خداوند افتادند.


حجت الاسلام مهری در پایان بیان داشت: در واقعه منا عده ای بودند که با غیر خدا دست دادند و گفتمان غدیر را درک نکردند و سبب فاجعه ای عظیم شدند که قلب دنیای اسلام را به درد آورد./857/202/ب3

ارسال نظرات