۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۳۷۸
کارشناس مذهبی صدا و سیما:

جهان بشریت مدیون غدیر است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی صدا و سیما محبت و ولایت امیرمؤمنان(ع) را اوجب واجب دانست و گفت: امروز شاهد جنایات گروه هایی هستیم که خود را منتسب به پیامبر اسلام(ع) می دانند، اما حجاج را با قرار دادن در حصار، مانند برگ زرین به کشتن دادند.
حجت الاسلام سيد حسين پورموسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین پورموسوی، کارشناس مذهبی صدا و سیما جمعه شب در مراسم جشن عید سعید غدیر خم در روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که مداح و ثناگوی امیرمؤمنان(ع)، خدا و پیامبر اسلام(ص) است، گفت: بیش از 300 آیه در قرآن کریم در وصف امام علی(ع) نازل شده است.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید هیچکس غیر از من و خدا نتوانست امیرمؤمنان(ع) را آنطور که باید، بشناسد، ابراز کرد: امام علی(ع) در زمان حیات و شهادت مظلوم بوده است.

 

این کارشناس مذهبی صدا و سیما، محبت و ولایت امیرمؤمنان(ع) را اوجب واجب دانست و افزود: روح و جان پیکر دین اسلام، ولایت امام علی(ع) است، چرا که هر چیزی ستونی دارد و ستون دین اسلام، محبت اهل بیت(ع) است.

 

مناسک حج بهترین سکو برای معرفی فرهنگ و عقاید ما است

این استاد دانشگاه با تأکید بر این که نباید به سرزمین وحی و حاجی جسارت شود، گفت: فاجعه منا عید مسلمانان را تبدیل به عزا کرد.

 

وی با اشاره به این که اسلام این اسلامی نیست که مدعیان دروغین آن را نشان می دهند، افزود: امروز شاهد جنایات گروه هایی هستیم که خود را منتسب به پیامبر اسلام(ع) می دانند، اما حجاج را با قرار دادن در حصار، مانند برگ زرین به کشتن دادند.

 

امام جمعه موقت شهر ابوزیدآباد کاشان گفت: اسلام دارای 5 رکن است که یکی حج خانه خدا و دیگری ولایت است، اما برهیچکدام بیشتر از ولایت تأکید نشده است.

 

حجت الاسلام پور موسوی با بیان این که درآمد حج به اندازه درآمد نصف یک روز فروش نفت عربستان است، تأکید کرد: آل سعود مشتاق پذیرش حجاج ایرانی نیست تا هرکاری بخواهد در سرزمین منا انجام دهد و از روشنگری ما جلوگیری کند.

 

این کارشناس صدا و سیما با اشاره به این که مناسک حج بهترین سکو برای معرفی فرهنگ و عقاید ما است، گفت: در حوادث منا، شیعیان و ایرانیان بودند که از سایرین دستگیری می کردند، اما مردم برخی از کشورها بویی از محبت نبرده اند.

 

جهان بشریت مدیون عید غدیر خم است

این استاد دانشگاه، ایرانیان را با محبت ترین مردم دنیا دانست و افزود: علت محبت ایرانیان، غواصی در دریایی محبت امیرمؤمنان(ع) است.

 

وی با تأکید بر این که جهان بشریت مدیون عید غدیر خم است، گفت: عید غدیر روزی است که تمام زحمات انبیا به نتیجه می رسد و به این روز عیدالله الاکبر می گویند.

 

به گفته وی، اگر محبت به اندازه خود برسد، آن زمان می توان میوه هایی را از درخت اهل بیت(ع) چید، از این رو با وجود محبت، شجاعت، انفاق، ایثار و فداکاری نیز ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان این که رهبر معظم انقلاب و علما مطرح کردن آنچه که سبب اختلاف بین شیعه و سنی بشود را حرام اعلام کرده اند، تأکید کرد: خطوط فکری تشیع باید تبیین شود.

 

این کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به این که برخی بعد از ناتوانی در تغییر اصل واقعه غدیر به تحریف کلمه مولا روی آوردند، افزود: آنها مولا را به معنای دوست تعریف می کنند، اما پیامبر(ص) در هوای گرم عید غدیر تمام مردم را جمع نکرد تا حضرت علی(ع) که جان ایشان بود را به عنوان دوست معرفی کند.

 

بندگی خدا بالاترین عزت است

این استاد دانشگاه، اسلام بدون علی را ناقص دانست و گفت: نهج البلاغه بخشی از فرمایشات امیرمؤمنان(ع) است که سید رضی گردآوری کرده است.

 

وی با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) اساتیدی هستند که یک ساعت به کلاس درس نرفته اند، گفت: علم ائمه اطهار(ع)، لدنی و الهی و منحصر به وحی است.

 

حجت الاسلام پورموسوی با بیان این که اگر بخواهیم خداوند ما را دوست داشه باشد، باید عبد او شویم، گفت: امام علی(ع) می فرماید افتخاری برای من بالاتر از این نیست که تو خدای من باشی.

 

این کارشناس مذهبی صدا و سیما با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید عده ای مرم در دنیا به ما و فرزند خود می نازند و عده ای به صورت زیبا می نازند، ادامه داد: عده ای نیز به فصاحت و بلاغت و عده ای هم به نسب و ریاست خود می نازند که در آخرت هیچ یک از آنها نحلی از اعراب ندارد.

 

این استاد دانشگاه، بندگی خدا را بالاترین عزت دانست و گفت: عزیز شدن نزد خدا در بندگی اوست، چرا که رابطه تنگاتنگی در عزت و بندگی خدا است.

 

امام جمعه موقت شهر ابوزیدآباد کاشان با تأکید بر این که صدام عمری نوکری کشورهای مختلف را کرد، اما عاقبت با خفت و خاری از دنیا رفت، گفت: خداوند می فرماید عزت در دل شب و در خانه من است، اما مردم در خانه زورمندان و سلاطین دنبال آن هستند که هرگز به آن نمی رسند./1307/202/ب1

ارسال نظرات