۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۲۳۸۲
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

انگیزه معنوی از مؤلفه‌های جذب طلاب است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که حوزه بر اساس زهد، پارسایی، جهاد و خدمت پایه گذاری شده است، گفت: اخلاص ابتدایی طلاب باید حفظ شود تا بتوانند پاسدار مسائل اصیل اسلامی باشند.
جلسه اساتيد و طلاب حوزه علميه نمازي

حجت الاسلام محمود مهدی پور محقق و پژوهشگر حوزه علمیه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر تشکیل اتاق فکر در حوزه با حضور اندیشمندان و طلاب، گفت: از این طریق طلاب می توانند نظرات و دیدگاه های خود را به بزرگان حوزه منتقل کنند.

 

وی افزود: علما و بزرگان حوزه دارای تجارب ارزشمندی هستند و نسل جوان با مسائل روز جامعه مواجه است، از این رو تحصیل شناخت مبانی، اهداف، آرمان ها، واقعیت های اجتماعی و مسائل روز، می تواند حوزه را به سوی اهداف خود به پیش برد.

 

حجت الاسلام مهدی پور، دست یابی به این اهداف را در گرو همفکری و هم اندیشی طلاب و اندیشمندان حوزه دانست و گفت: برنامه ریزی در حوزه های علمیه باید به شکلی باشد که هم اهداف مدنظر باشد و هم  نیازها و خلاءهای جامعه آگاهی و شناخت کامل ایجاد شود تا برنامه ها براساس این نیازها تدوین شود.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که مهم ترین وظیفه طلاب تلاش در جهت تقویت بنیه علمی و شناخت اسلام است، افزود: تا اسلام شناخته نشود نمی توان در این مسیر کاری انجام داد که شناخت اسلام نیز با انس با قرآن، مطالعه سخنان ائمه اطهار(ع)، اندیشه های ناب امام راحل، شهید مطهری و اندیشه های ولایت و رهبر معظم انقلاب به دست می آید.

 

وی با تأکید بر شناخت طلاب از معارف، عقاید و تاریخ معصومین(ع)، گفت: دشمن در همه این ابعاد تلاش می کند تا تحریف ایجاد کند، از این رو روحانیت در سال های ابتدایی حضور در حوزه باید روش های شناخت اسلام را بیاموزند و از این طریق به سمت قرآن، حدیث، تاریخ اهل بیت(ع) و منابع اصیل مکتب اسلام بروند.

 

به گفته وی، ساختار اجرایی حوزه یک ساختار منطقی بوده و هست، اما در جذب طلاب باید به انگیزه های معنوی طلاب توجه شود.

 

حجت الاسلام مهدی پور با اشاره به این که اگر طلاب باهدف کسب مال و مقام وارد حوزه شوند، نخواهند توانست نیروی حوزوی باشند، گفت: حوزه بر اساس زهد، پارسایی، جهاد و خدمت پایه گذاری شده است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر شناخت انگیزه های صالح معنوی هنگام ورود و ادامه تحصیل در حوزه، افزود: اخلاص ابتدایی طلاب باید حفظ شود تا بتوانند پاسدار مسائل اصیل اسلامی باشند./1307/302/ب3

ارسال نظرات