۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۵۰۵

نابغه قرآنی و بین‌المللی از منا به سوی ملکوت پرکشید

خبرگزاری رسا ـ استاد حاج حسن دانش یکی از نابغه های قرآنی و بین المللی استان یزد در بین نام کشته شدگان حادثه منا قرار گرفت.
حسن دانش

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، نام استاد حاج حسن دانش یکی از نابغه های قرآنی و بین المللی استان یزد در بین نام کشته شدگان حادثه منا قرار گرفت.

 

مرحوم حاج حسن دانش از قاریان ممتاز و برجسته استان یزد، متولد 1365در یزد و دارای سطح تحصیلات سطح دو حوزه علمیه است. 

 

استاد دانش  فعالیت قرآنی را از سن 10 سالگی و با حضور در جلسات قرآن آغاز کرد و با زحمات فراوان و درپرتو توفیقات الهی موفق به کسب مقام های ملی و بین المللی بسیاری شد.

 

سرآمد افتخارات استاد دانش کسب مقام نخست مسابقات بین ‌المللی قرآن کریم در تونس در سال 91، کسب مقام نخست سی ‌و هفتمین دوره مسابقات بین المللی سراسری قرآن کریم در تهران در رشته قرائت در اسفند سال 93 و دو مرتبه قرائت در محضر مقام معظم رهبری است. 

 

این قاری بین المللی به همراه قاریان کشوری امسال از تهران به حج تمتع اعزام شد و در طول سفر خود نیز با خانواده و دوستان خود رابطه صمیمی داشت و حتی در اخرین روزها نیز تصاویری از اعمال حج خود به همراه دوستانش در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود.

 

محسن حاج حسنی کارگر نیز از دوستان حاج حسن دانش بود که وی نیز جان خود را در این سفر از دست داد و جامعه قرانی کشور را در داغ خود گذاشتند.

 

اما آنچه که دل جهان اسلام و به خصوص جامعه قرانی کشور و مردم دارالعباده یزد می سوزاند، فراق و درد دوری این قاری بین المللی با فرزندان پنج و 6 ساله اش است.

 

از دیگر عناوین این استاد و قاری قرآن رتبه دوم کشوری دانش آموزی دراستان اصفهان درسال78، رتبه اول کشوری درسال 80 در بخش نوجوانان در اردبیل، رتبه اول کشوری در سال های 81 و 82 در استان های زنجان و مشهد در مسابقات سازمان تبلیغات و ارشاد، رتبه اول کشوری در سال 85 در قزوین، رتبه اول مسابقات بین المللی جهانی در کشورتونس در سال91 و رتبه ممتاز در مسابقات بین المللی در کشور عربستان، حضور در 12 کشور دنیا برای قرائت قرآن وحضور در 2 دوره حج تمتع برای قرائت و مبلغ قرآن بود./1325/د101/ی

ارسال نظرات