۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۹۲۵۴۰

مراسم یادبود جانباختگان فاجعه منا در ارومیه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم یادبود جانباختگان فاجعه منا به نیابت از مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور عصر فردا در مسجد اعظم ارومیه برگزار می شود.
فاجعه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، بر اساس اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، مراسم یادبود جانباختگان فاجعه منا به نیابت از مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور فردا عصر در مسجد اعظم ارومیه برگزار می شود.

 

این مراسم به مناسبت ورود 55 نفر از جاجیان جان‌باخته در قالب نخستین کاروان پیکر مطهر جانباختگان حادثه منا در سراسر کشور برگزار می شود.

 

بر اساس اعلام اداره کل حج و زیارت آذربایجان غربی، پیکر جانباختگان عصمت حسامی، ابوبکر یوسفی، مریم سلطانی، زلیخا حاجی زاده و عزیز چاچ از کاروان زیارتی شماره 12012 شهرستان مهاباد استان آذربایجان غربی به همراه 50 پیکر مطهر دیگر از جده عربستان به فرودگاه مهرآباد تهران انتقال یافته است که امروز پس از انتقال به استان ها برای تشییع به زادگاهشان انتقال پیدا می کنند.

 

طبق اعلام سازمان حج و زیارت از 465 نفر جانباختگان فاجعه منا 24 نفر از کاروان 12012 مهاباد شامل اسمعیل اسپوکه، حسن افشون، زهرا الیاسی، سلیم ایور، عبدالناصر پیروتی، عثمان پیروتی، محمدامین پیروتی، عزیز چاچ، اسماعیل چوپان نیک، زلیخا حاجی زاده، عصمت حسامی، اشکان حیران، عبداله خادمی، حسن خانپایه، عبدالله رادپور، مریم سلطانی، احمد شاهی اقدم، یوسف شیخی، زینب عبدیان، محمود عزیزیان، شریف عماد ارشد، گلی قادری، نازدار محمدی و ابوبکر یوسفی هستند.


از مجموع جانباختگان یک نفر مربوط به شهرستان پیرانشهر، سه نفر مربوط به شهرستان نقده و دو نفر نیز متعلق به شهرستان میاندوآب هستند که به همراه کاروان زایران مهاباد عازم خانه خدا شده بودند.

 

تعداد مصدومان این کاروان نیز دو نفر اعلام شده است.


گفتنی است، فاجعه منا پنجشنبه دوم مهرماه سال جاری همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود رخ داد.


حجاج آذربایجان غربی امسال در قالب 16 کاروان متشکل از هشت کاروان اهل سنت و هشت کاروان اهل تشیع سازماندهی شده و به خانه خدا اعزام شدند که تنها کاروان زایران مهابادی دچار حادثه شده است.

 


کاروان سفر حج تمتع مهاباد به شماره 12012 متشکل از 52 نفر زائر مرد و 68 نفر زائر زن 13 شهریورماه از طریق فرودگاه ارومیه به این سفر زیارتی اعزام شده بود./936/203/ب2

ارسال نظرات