۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۲۹۲۵۴۲
پیش از فرا رسیدن اربعین حسینی؛

کتاب مقتل قتیل العبرة به چاپ می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید از مراحل پایانی چاپ کتاب مقتل«قتیل العبرة» تا قبل از اربعین امسال خبر داد.
حجت الاسلام مرتضي وافي

حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر مؤسسه خانه خورشید، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از مراحل پایانی چاپ مقتل سید الشهدا فراهم آمده از متون اصیل و معتبر تاریخی با نام قتیل العبره خبر داد.

 

وی با بیان این که نام کامل این مقتل«قتیل العبره، الحسین ابن علی قائد البرره» است، افزود: این اثر ارزشمند به امید خدا تا قبل از اربعین به چاپ خواهد رسید و در اختیار زائران و مبلغان و هیأت‌های عزاداری که به کربلا مشرف می‌شوند قرار خواهد گرفت.

 

مدیر مؤسسه خانه خورشید گفت: ویژگی این مقتل این است که یک سیر کامل و به هم پیوسته از صبح روز عاشورا تا غروب عاشورا و شهادت سید الشهدا در این مقتل ذکر شده و ویژگی دیگر این مقتل این است که از یازده مقتل استفاده شده و اعتبار و استناد  قوی به این مقتل داده است.

 

وی با بیان این که این مقتل به زبان عربی نوشته شده است و ترجمه فارسی هم دارد، خاطرنشان کرد: کیفیت چاپ این مقتل به گونه‌ای است که مانند یک زیارتنامه و کتاب دعا افراد توان خواندن این مقتل را از لحاظ نوشتاری و چاپ داشته باشند.

 

حجت الاسلام وافی خاطرنشان کرد: این کار به همت مرسسه فرهنگی آموزشی خانه خورشید در حدود 210 صفحه شکل گرفته است و امیدواریم که این مقتل بتواند پایه مرثیه‌خوانی برای مداحان و مبلغان و خطبا هم قرار بگیرد./843/ت302/ی

ارسال نظرات