۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۹۲۵۷۵
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

نیت الهی داشتن نخستین قدم هر طلبه برای ورود به حوزه علمیه است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، نخستین قدم برای هر طلبه در ورود به حوزه را نیت الهی آنها دانست و گفت: طلاب باید نیت خود را خالص کنند و با همین نگاه وارد حوزه شوند.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه محمدیه این شهرستان با بیان این که طلاب باید علما و بزرگان را الگوی خود قرار دهند، گفت: اگر این بزرگواران در زندگی خود موفق شدند به سبب آن است که در فعالیت های خود از انگیزه برخوردار بودند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران، نخستین قدم برای هر طلبه در ورود به حوزه را نیت الهی آنها دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید نیت خود را خالص کنند و با همین نگاه وارد حوزه شوند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهترین، سالم ترین و نزدیک ترین راه برای رسیدن به کمال و مقام بندگی کامل خداوند راه طلبگی است، افزود: باید با نیتی الهی به تحصیل علم و عمل صالح بپردازیم تا سعادتمند شویم.

 

وی با اشاره به این که علما و بزرگان حوزه همواره بر توجه به مباحث اخلاقی تاکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و اخلاقی مراجع تقلید و فقهای دینی ما بهترین الگو برای طلاب جوان است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تاکید براین که طلاب جوان باید سیره علمی و اخلاقی علما و فقهای دینی را به خوبی مطالعه کنند تا مسیر صحیح را انتخاب کنند، بیان داشت: نصایح و پندهای علمای بزرگ شیعه همچون چراغی ارزنده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که فعالیت های حوزه بر دو محور اصلی علم و اخلاق استوار است، گفت: علم همراه با اخلاق می تواند در رساندن انسان به قله های تعالی بسیار اثرگذار باشد.

 

وی با تأکید براین که طلاب باید به مباحث اخلاقی توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: آموزش و اخلاق دو بال برای حوزه است و موفقیت علمی حوزه در توجه ویژه به اخلاق و مباحث تهذیبی است.

 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه مهذب مسیر کمال، رشد و پیشرفت را زودتر از دیگران طی خواهد کرد، بیان داشت: اهتمام به مباحث تهذیبی باید از اولویت های مدارس علمیه باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز طلاب باید تلاش کنند تا شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: ارتقای طلاب در مباحث علمی و اخلاقی یکی از مهم ترین راه‌های شاگردی آن حضرت است.

 

حجت الاسلام خوبانی با مهم ارزیابی کردن شأن و منزلت جایگاه روحانیت در جامعه اسلامی بر رعایت اصول رفتاری و اخلاقی طلاب در جامعه تأکید کرد و گفت: طلاب باید در حفظ و حراست از امانتی که در اختیار دارند نهایت تلاش را انجام دهند. 

 

وی با تأکید براین که طلاب باید معنویت را در زندگی و فعالیت های روزانه خود وارد کنند، ادامه داد: سربازی حضرت ولی عصر(عج) افتخاری است که نصیب هر انسانی نمی شود، پس باید با رعایت آداب و شرایط این سربازی، فرمانده خود را راضی و خشنود نگاه داریم. 

 

حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج طلاب به مباحث قرآنی در حوزه تأکید کرد و گفت: سعادت و تعالی بشریت در انس و الفت با کلام الهی است./950/202/ب2

ارسال نظرات