۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۲۹۲۵۸۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دولت سریع‌تر پیگیری حقوقی حادثه منا را آغاز کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حادثه منا و جان باختن تعدادی از حجاج بیت الله الحرام گفت: دولت باید هر چه سریع‌تر پیگیری حقوقی حادثه منا را آغاز کند.
ديدار آيت الله شبستري با جان باخته حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی عصر امروز به همراه جمعی از مسؤولان و فرماندهان نظامی استان با حضور در منزل مرحوم محمدرضا جلالی، یکی از جان باختگان فاجعه منا، با خانواده آن مرحوم ابراز همدردی کردند.


امام جمعه تبریز در این دیدار با تأکید بر مسؤولیت مستقیم آل‌سعود در وقوع حوادث دلخراش حج امسال اظهار داشت: فاجعه منا مصیبت بزرگ و دردآوری است که مقام معظم رهبری دستور تعقیب و پیگیری موضوع را صادر کرده اند که انتظار داریم دولت هر چه سریع‌تر پیگیری حقوقی فاجعه منا را آغاز کند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دولت خشونت‌طلب و جنایتکار آل‌سعود باید در دادگاه های صالح بین‌المللی محاکمه شود، تصریح کرد: بی‌کفایتی آل‌سعود در حوادث اخیر کاملا مشهود است، از این رو رسیدگی این قضیه باید از سوی کمیته حقیقت یاب پیگیری شود.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اگر قصور رژیم آل سعود در این ماجرا ثابت شود مقدمه عزل و نابودی این رژیم منحوس خواهد شد، گفت: جان باختن هزاران نفر از حجاج بیت الله احرام لکه ننگی بر پیشانی آل‌سعود است که با هیچ غرامت و تلاش سیاسی پاک نخواهد شد.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی حادثه غم‌بار منا را مصداق بی لیاقتی و بی کفایتی حکام عربستان در برگزاری کنگره حج دانست و اظهار داشت: دولت تمام تلاش خود را برای انتقال اجساد همه قربانیان ایرانی این حادثه به کار می گیرد و تا روشن شدن ابعاد فاجعه غم انگیز منا، پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.


وی با بیان این‌که هشدار صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی به حکام آل سعود، رویه دولت عربستان را تغییر داد، گفت: درگذشت حاج محمدرضا جلالی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت در این حادثه تلخ، ضایعه ای بزرگ بود که هیچ‌گاه جبران نخواهد شد.


بنابر این گزارش، سعید شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز از پیدا شدن جنازه محدرضا جلالی، حاجی تبریزی فاجعه خونبار منا خبر داد و اظهار داشت: پیکر مرحوم جلالی در میان چند کانتیتر جسدی که به جده انتقال داده شده بود، یافت شده است.


وی با با بیان این‌که انتقال جسد به تبریز برای دفن مرحوم حاجی جلالی حداقل دو روز طول می کشد، گفت: متأسفانه استان آذربایجان شرقی در فاجعه خونبار منا به عنوان نتیجه بی کفایتی و بی مسؤولیتی آل سعود دو تن از زایران خود به نام های محمدرضا خجسته و محدرضا جلالی را از دست داد./935/202/ب2

ارسال نظرات