۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۲۵۹۹
کارشناس مسائل سیاسی:

کشورهای اسلامی موضع واحدی در برابر عربستان اتخاذ کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی گفت: با توجه به وخامت اوضاع پیش آمده برای چندین هزار نفر از زائران مسلمان در منا کشورهای مسلمان باید موضع واحدی را در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.
منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏ الاسلام هادی ابراهیمی، کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) سمنان اظهار داشت: در روزهایی که گذشت مردم ایران در غمی عظیم شب روز را سپری کردند، غمی که به فرموده رهبر معظم انقلاب رهایی از آن امکان ندارد.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی تیپ 12 قائم(عج) سمنان افزود: متأسفانه تکرار فجایع مختلف در عربستان برای سردمداران این کشور به یک امر عادی تبدیل شده و این کشور همواره خود را در یک حاشیه امن رسانه‏ای قرار داده و با استفاده از رسانه‏ها هر سال بر سر این بی مبالاتی‏ها سر‌پوش می‏گذارد.

 

وی تصریح کرد: سال‏ها پیش از این نیز شاهد قتل و عام حجاج خانه خدا از سوی مأموران این حکومت مستبد بودیم و البته هر سال نیز تعدادی از حجاج در مناسک حج مظلومانه کشته می‏شوند که به گفته بعضی منابع تاکنون بیش از ده‌ها هزارنفر در سال‌های اخیر در مناسک حج به عناوین مختلف کشته شده‏اند، که کشور عربستان هیچگاه نخواست تا در قبال این‌گونه بی مبالاتی‏ها مسؤولیت خود را پذیرا باشد.

 

حجت‏الاسلام ابراهیمی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: با توجه به وخامت اوضاع پیش آمده کشورهای مسلمان باید موضع واحدی را در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: شرکت تمام کشورهای مسلمان در اداره مناسک حج با تشکیل یک شورای مشورتی و مشاوره‏ای حداقل خواست کشورهای مسلمان است که باید سعودی‏ها دراین امرهمکاری لازم را انجام دهند.

 

مسؤول عقیدتی سیاسی تیپ 12 قائم(عج) سمنان با اشاره به حوادث یمن و لجاجت سعودی‏ها در نتیجه گرفتن از این تجاوز تصریح کرد: سعودی‏ها خود را بازیچه بعضی کشورهای غربی کرده‏اند و بی اذن و اجازه این کشورها آب نمی‏خورند.

 

وی گفت: باید به حال عربستان گریست که با استفاده از منابع و نیروی انسانی خود به کشوری مظلوم یورش برده و با تعصبی جاهلانه و بی منطق هر روز مردم این کشور را به خاک و خون می‏کشد، شاید دلیل این‌همه اتفاق جانگداز در عربستان تقاص ناله‏های غریبانه زنان و مردان وکودکان یمنی است که در حال لرزندان پایه‏های حکومت سعودی‏های دین‏ستیز است./977/202/ب1

ارسال نظرات