۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۲۶۰۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خبر داد؛

وقف قرآنی ۲۰ میلیارد ریالی یک بانوی اصفهانی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این که استان اصفهان در سال ۹۳ با بیش از ۲۱۷ وقف رتبه اول کشور را بدست آورد، گفت: در سال جاری تاکنون نزدیک به 100 وقف جدید به ثبت رسیده است.
حجت الاسلام رضا صادقي

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با بیان این که استان اصفهان در سال 93 بیش از 217 وقف داشت، گفت: در سال گذشته استان اصفهان رتبه اول کشور را در تعداد وقف بدست آورد.

 

وی افزود: این تعداد وقف نشان از توجه مردم استان اصفهان به سنت حسنه وقف است که از سنت های پیامبر اسلام(ص) است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که بیشترین موقوفات در زمینه مسجد، اماکن مقدس، خیرات و مبرات، مزدوجین جوان و برای امور قرآنی بوده است، تأکید کرد: باید موقوفات در موضوعات قرآنی بیشتر شود، چرا که در این زمینه مهجور مانده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به یکصد وقف جدید در استان اصفهان ثبت شده، اظهار امیدواری کرد استان اصفهان در سال جاری نیز رتبه اول کشور را در موقوفات کسب کند.

 

به گفته وی، اخیرا وقفی به ارزش 20 میلیارد ریال در زمنیه قرآنی توسط یک خانم به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که وقف این مبلغ نیازمند گذشت و ایثار است، گفت: خانم ها همانطور که در تربیت فرزندان پیشتاز هستند، در امور وقف نیز پیشتاز بوده اند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بانوان وقف کننده را پیرو حضرت زهرا(س) دانست و گفت: حضرت فاطمه زهرا(ص) اولین واقفه اسلام است و همچنین حضرت خدیجه که اموال خود را در اختیار پیامبر اسلام(ص) قرار داد، از این رو این بانوان نیز به تأسی از آن بزرگان در این زمینه قدم نهاده اند./1307/302/ب3

ارسال نظرات