۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۹۲۶۱۴
نماینده مردم قزوین در مجلس:

عده‌ای برخلاف دیدگاه امام مخالف مبارزه با اسراییل هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مبارزه با اسراییل از مبانی امام خمینی(ره) بود، گفت: امروز عده‌ای برخلاف دیدگاه امام مخالف مبارزه با اسراییل هستند.
سيد مرتضي حسيني نماينده قزوين سيد مرتضي حسيني عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شب گذشته (11 مهر) در نشستی با بانوان مبلغه، در حسینیه شالی‌ها با اشاره به اهمیت و عظمت غدیر گفت: غدیر در واقع ملاک و معیار بسیار مهمی است برای پذیرفتن توحید که فقط به معنای توحید ذاتی نیست بلکه توحید صفاتی و افعالی ربوبی نیز در آن می‌گنجد.

 

وی با تاکید بر این‌که در توحید ذاتی زیاد جای بحث و جدل نیست، اظهار کرد: اگرچه عده‌ای هم در این‌باره مشکل داشتند حتی شیطان هم در توحید ذاتی مشکل نداشت و شش هزار سال بندگی کرد آن‌چه که مشکل پیدا کرد توحید ربوبی بود این‌که خداوند ولایت کرده و قانون وضع کند.

 

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در طول تاریخ هم نمرودها وهم فرعون‌ها درگیر توحید ذاتی بودند کسانی که غدیر را قبول نکردند درواقع توحید ربوبی را قبول نکردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: حتی بعضی اذعان کردند که اگر تعیین ولایت از طرف خداست، خداوند سنگی از آسمان بفرستد و ما را نابود کند در پذیرش اصل توحید هم عده‌ای مشکل داشتند، بعضی امیرمومنان(ع) را قبول داشته اما امام حسن(ع) را قبول نداشتند.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان این‌که ما حتی می‌گوییم خدا قادر است اما اعتقاد قلبی نداریم، عنوان کرد: اگر اعتقاد قلبی داریم نباید نگران آینده باشیم پس مشکل ما این است که نتوانسته‌ایم توحید را با جان و دل بپذیریم.

 

وی با بیان این‌که از روزی که انقلاب پیروز شد تا به امروزهمیشه دو جریان فکری وجود داشته است، خاطرنشان کرد: نخست فکر و اندیشه امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری، دوم اندیشه و جریان‌های حاشیه‌ای که حتی عده‌ای اندیشه‌های امام را قبول نداشتند بحث ما روی کسانی است که امام را قبول دارند و پیرو خط  ایشان هستند و خود را ملزم دانسته و در این چهارچوب حرکت می‌کنند.

 

امام در ابتدا عدالت و سپس توسعه را در دستور کار خود قرار دادند

حجتالاسلام حسینی یکی از مبانی امام را مسأله مبارزه با اسراییل دانست و افزود: امام فرمودند که هریک از مسلمانان اگر یک سطل آب روی اسراییل بریزند اسرائیل را آب خواهد برد امروز این اندیشه در اذهان به وجود می‌آید که ما با اسراییل چه کار داریم.

 

وی در ادامه افزود: امام فرمود خدا بزرگ است و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این‌ها می‌گویند همه قدرت‌های سیاسی و نظامی در دست آمریکا است امام فرمود که من موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشین‌ها نمی‌دهم، ایشان در ابتدا عدالت و سپس توسعه را در دستور کار خود قرار دادند، اما عده‌ای ادعا کردند نخست توسعه بعد عدالت!!! همانند کشورهای ژاپن و آمریکا.

 

این کارشناس فرهنگی افزود: امام و مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید مردم مستضعف دیده شوند وظیفه نظام جمهوری اسلامی ایران است که دست فقیران جامعه را بگیرد به‌خصوص افرادی که توان کار کردن را ندارند.

 

برخی اعتقاد دارند که مشکل کشورهای اسلامی به ما مربوط نیست

وی ادامه داد: دیدگاه دیگر می‌گوید که فقیران باید بمیرند بنابراین دو دیدگاه متضاد وجود دارد در بحث سیاست خارجه معتقدند ظلم آمریکا به ما ربطی ندارد مشکل مسلمانان به ما مربوط نیست در مسائل فرهنگی دیدگاه تسامح وجود دارد.

 

این مقام مسؤول در اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند وظیفه نظام این است که مردم جامعه را به بهشت رهنمون کند، ابراز کرد: اما دیدگاه مخالف نظام، عکس این قضیه است در بخش برجام بحث و جدل هم‌چنان در مورد انرژی هسته‌ای وجود دارد آن‌ها به ما می‌گویند شما حق ندارید موشکی اختراع کنید که بیش از 300 کیلومتر برد، داشته باشد در مسأله تحریم هم، همه را لغو نکردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: شروطی برای ایران گذاشتند از جمله این‌که ایران باید تغییر رویه دهد، کار را به جایی رساندند که عربستان سعودی در مقابل ایران با جسارت تمام و وقیحانه زائران ما را کشت و مانع از ورود وزیر خارجه و وزیر ارشاد به خاکش شد.

 

وی در پایان خطاب به خواهران مبلغه و فرهنگی گفت: هدف از تشکیل جلسه امروز ایجاد انگیزه و تزریق حس هوشیاری و بیداری در عامه افراد جامعه توسط شماست تک تک ما مسؤولیم چراکه باید تلاش کنیم تا جریان رهبری و امام تقویت شود./873/202/ب3

ارسال نظرات