۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۹۲۶۱۸
امام جمعه فاروج:

روحانیان موضوع ازدواج آسان در سبک زندگی اسلامی را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: مبلغان و روحانیان با استفاده از فرصت منابر مجالس و محافل مذهبی، موضوع ازدواج آسان در سبک زندگی اسلامی را برای مردم تبیین و ترویج کنند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تأکید بر تلاش بیشتر در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در جامعه، اظهار کرد: در این زمینه طلاب و روحانیان رسالتی اساسی داشته و می بایست این وظیفه خود را با استفاده از فرصت منابر مجالس و محافل مذهبی انجام دهند.

 

وی اضافه کرد: تبیین و ترویج موضوع ازدواج آسان در سبک زندگی اسلامی از سوی روحانیان، تأثیر چشمگیری در رفع مشکلات و موانع پیش روی ازدواج آسان و به هنگام در جامعه دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان فاروج تصریح کرد: روحانیان و علمای دینی می بایست با مطالعه مسائل و مشکلات روز جامعه، در جلسات مختلف به این مسائل بپردازند که اکنون یکی از مهم ترین مسائل مبتلابه جامعه، توجه بیشتر به سبک زندگی اسلامی و دوری از تجمل گرایی بوده و لازم است روحانیان بیش از گذشته به این موارد بپردازند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه دور شدن از سبک زندگی اسلامی چالش های زیادی را برای زندگی ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: نتیجه این چالش ها در محیط خانواده های جامعه اسلامی، افزایش آمار طلاق و آسیب های اجتماعی است.

 

رییس ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی شهرستان فاروج با بیان اینکه هر گونه غفلت در حوزه فرهنگی دشمنان را فعال تر می کند، افزود: کم کاری و انفعال در زمینه فعالیت شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، دشمنان را در اجرایی کردن طرح های فرهنگی مخرب و ضدنظام اسلامی جری تر می کند.

 

وی تصریح کرد: در حالی که بسیاری از مسؤولان و متولیان کشور تنها به برگزاری نشست های کم اثر، انجام اقدامات کلیشه ای و ارائه آمارهای مختلف بسنده می کنند دشمنان ما بیکار ننشسته و به تمام توان و با برنامه ریزی اصولی علیه فرهنگ اسلامی جامعه ما فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه برنامه های برگزار شده در زمینه مسائل فرهنگی در کشور آسیب شناسی نشده و این موضوع معضل بزرگی در بخش فرهنگ است، خاطرنشان کرد: غفلت و کم کاری متولیان فرهنگی و مذهبی منجر به ازدیاد کلیساهای خانگی و افزایش فعالیت فرق ضاله در جامعه خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: امروز با توجه به شرایط جهانی و افزایش ابزارهای ارتباطی و تبلیغاتی، دیگر فعالیت های معمولی پاسخگوی نیازهای اجتماع نبوده و می بایست اصحاب فرهنگ و مذهب به صورت جهادی فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین با تأکید بر توجه بیشتر به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تذکر لسانی در این زمینه معجزه می کند به همین دلیل می بایست در این بخش به صورت تخصصی و ویژه فعالیت شود.

 

وی با اشاره به ابلاغ قانون جدید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اظهار امیدواری کرد که با ابلاغ و اجرای این قانون، در نیمه دوم سال جاری فعالیت ها در زمینه این فریضه الهی به صورت پررنگ تر و مؤثرتر انجام شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات