۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۹۲۶۲۲
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

پرداختن به کارهای بیهوده مهم‌ترین ریشه تنبلی در کودکان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه پرداختن به کارهای بیهوده مانند بازی با تبلت و انواع بازی‌های کامپیوتری ریشه تنبلی در کودکان است، گفت: والدین امروز خوشحال هستند که کودکانشان در کوچه و خیابان با دوستان ناباب بازی نمی‌کنند در حالی که وسایل امروزی مانند گوشی مخرب‌ترین دوست برای کودکان هستند.
حجت‌الاسلام سيد عليرضا تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون پیش از ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه کودکان امروزی در مقایسه با کودکان نسل های قبلی به شدت تنبل و بی مسؤولیت شده اند، افزود: در تربیت اسلامی کودکی هوشمند است که تنبل نبوده و قدرت حل مسأله و انجام کارهای شخصی خود را داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از دلایلی که کودکان امروز تنبل هستند این است که والدین برای انجام کارهای مختلف حتی کارهای شخصی کودک را به خود وابسته کرده و سبب عدم استقلال او شده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کودکان امروز کودکانی وابسته هستنند که بدون حضور پدر و مادر خود افراد بی مسؤولیتی بوده و قادر نیستند حتی بندهای کفش خود را ببندد و این به این علت است که پدر و مادر بیش از حد به کارهای کودک حساس بوده‌اند و مادام کارهایش را به او یادآوری و تلقین می‌کرده اند.

 

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه کودکان امروز یبیشتر وقت خود را در فضای مجازی به سر برده و مشغول بازی با موبایل هستند، ادامه داد: بازی با این‌گونه وسایل یکی دیگر از افزایش تنبلی در کودکان است.

 

وی افزود: بهتر است والدین به جای به جای اینکه برای بچه‌های خود تبلت و انواع گوشی های بازی را خریداری کنند بهتر است همین پول را برای آن‌ها در گردش های خانوادگی و سفرهای علمی هزینه کنند زیرا ثمره زیادی داشته و موجب افزایش یادگیری و هوشمندی کودکان شود.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید به فرزندان خود اجازه استقلال بدهیم و بگذاریم که خودشان کارهای شخصی خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه کودکان باید یاد بگیرند که مسؤولیت کارهای شخصیشان بر عهده خوشان است، اظهار کرد: اگر والدین در این زمینه با سماجت و لجاجت فرزندان روبه رو شدند باید بی‌تفاوت بوده و با این بی‌تفاوتی خود نشان دهند که کودک خود باید کارهایش را انجام داده و متکی به دیگران نباشد.

 

وی یادآور شد: این موضوع نه تنها در رابطه با کودکان صادق است بلکه در مورد روابط زناشویی هم ایجاب می‌کند و باید زن اجازه دهد شوهرش خود به تنهایی مسؤولیت های خود را بپذیرد و در انجام کارها و تکالیفش به زن و همسرش وابسته نباشد./968/پ202/ی

ارسال نظرات