۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۸۰۷
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی یک ضرورت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان این که سبک زندگی اسلامی، اجرای زیبایی های اسلام در زندگی است، گفت: ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی یک ضرورت است.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مرکزي

حسین شاکری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که تقویت سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی سبب آسودگی خیال می شود، بیان کرد: نهادینه کردن مؤلفه های سبک زندگی اسلامی موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی را به همراه دارد.

 

ضرورت تبیین سبک زندگی اسلامی و دینی در بین جوانان 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تبیین سبک زندگی اسلامی در بین جوانان را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه جلوگیری می کند.

 

شاکری با بیان این که سبک زندگی اسلامی، اجرای زیبایی های اسلام در زندگی است گفت: ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی یک ضرورت است.

 

دومین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه، از برگزاری دومین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در ساوه خبر داد.

 

شاکری هدف از برگزاری دومین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی با هدف نشر و گسترش فرهنگ و شعر عاشورایی، گسترش معارف اهل بیت(ع) دانست و خاطر نشان کرد: این همایش با حضور پنج استان قم، قزوین، همدان، البرز و مرکزی برگزار می شود.

 

ترویج فرهنگ پایداری و زنده نگه‌ داشتن روحیه شهادت طلبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، گسترش فرهنگ پایداری و زنده نگه‌ داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی و تقویت و استمرار حرکت‌های فرهنگی متعهد و منطبق با اهداف والای فرهنگ دینی را از دیگر اهداف همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی تشریح کرد.

 

شاکری در رابطه با موضوعات همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی عنوان کرد: واقعه عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت عاشورایی و زنان عاشورایی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از موضوعات این جشنواره است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در ادامه با بیان این که جشنواره مذکور، پنجم آذر ماه در آستان مقدس امام‌زاده سید اسحاق(ع) ساوه برگزار می‌شود گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 25 آبان سال جاری است./842/302/ب3

ارسال نظرات