۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۹۲۸۴۵
کارشناس مسائل دینی:

امام خمینی بزرگ‌ترین معجزه‌گر قرن بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی تقویت باورهای دینی را در گرو حضور فعال روحانیت در عرصه های مختلف اجتماع دانست و گفت: جامعه اسلامی ما تشنه تفکرات اهل بیت(ع) و پذیرای احکام دین است، اما باید این احکام و دستورات با زبان مردم و به موقع در اختیار آن ها گذاشته شود.
امام خميني

حجت الاسلام محمد رضا قدسی کارشناس مسائل مذهبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به پاریس در سال 1357 هجری شمسی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در اوج سادگی و بی آلایشی، بر بزرگ ترین حاکمان منطقه غلبه کرد.

 

وی در ادامه امام خمینی(ره) را بزرگ ترین معجزه گر قرن دانست و افزود: اعجاز امام راحل(ره) در نفوذ در توده های گسترده مردم و پذیرش از سوی آن ها، در شرایطی که تمامی دستگاه های ضد دینی دنیا به آخرین ابزار رسانه ای مجهز بودند، به وضوح مشخص است.

 

کارشناس مسائل مذهبی جوانان را از جمله مهم ترین حامیان حضرت امام(ره) در طول دوران تبلیغ بر علیه حکومت ستم شاهی دانست و تصریح کرد: بر اساس دستورات اسلامی جوانان، بیش از سایر اقشار و گروه های جامعه آماده پذیرش سخن حق را دارند، و از همین جهت بیش از دیگران به سوی افکار و اندیشه های امام(ره) جذب شدند.

 

حجت الاسلام قدسی ترویج افکار و اندیشه های انقلاب را از جمله آرمان های امام راحل(ره) برشمرد و تأکید کرد: ایشان هموراه تأکید داشتند که انقلاب باید صادر شود، شاید در آن روز کمتر کسی به عمق این سخن پی می برد، اما امروز با گسترش فضاهای رسانه ای، این نیاز برای همه احساس می شود.

 

وی خبرنگاران را از جمله بازوهای توانمد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: وقوع انقلاب اسلامی سبب تحول در تمامی اقشار و گروه های اجتماعی از جمله در خبرنگاران و روزنامه نگاران شد، و اگر این قشر نیز توان تبلیغاتی خود را در اختیار ترویج اندیشه های انقلابی و دینی قرار دهند، شاهد تحقق آرمان امام راحل(ره) در کوتاه مدت خواهیم بود.

 

کارشناس مسائل دینی تشکیل گروه های ضد استکباری در لبنان و سوریه و فلسطین را از جمله مظاهر گسترش اندیشه های انقلابی امام راحل(ره) در سایر سرزمین ها برشمرد و عنوان کرد: امروزه سید حسن نصرالله به عنوان شاگرد رهبر معظم انقلاب، اندیشه های انقلاب اسلامی را در برابر جبهه استکبار اجرا می کند که نتیجه آن، تضعیف و انزوای اسرائیل و مستکبران جهانی بوده است.

 

حجت الاسلام قدسی در پایان، تقویت باورهای دینی را در گرو حضور فعال روحانیت در عرصه های مختلف اجتماع دانست و گفت: جامعه اسلامی ما تشنه تفکرات اهل بیت(ع) و پذیرای احکام دین است، اما باید این احکام و دستورات با زبان مردم و به موقع در اختیار آن ها گذاشته شود./868/302/ب3

ارسال نظرات