۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۸۴۸
استاد حوزه و دانشگاه:

سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، فصل الخطاب جریانات منطقه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تشکیل حکومت اسلامی در ایران را بزرگ ترین تحول منطقه خاورماینه در قرن حاضر برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با ندای اسلام خواهی نه تنها مردم و جریانات مختلف در ایران را متحد کرد، بلکه سبب گرایش گسترده جهانیان به آیین اسلام شد.
رهبر انقلاب در ديدار فرماندهان سپاه

حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به بخش هایی از تاریخ معاصر ایران و جهان اظهار کرد: نحوه رفتار و حکومت پادشاهان قاجار و پهلوی به گونه ای بود که، شیعه به عنوان اقلیتی ضعیف و در عین حال خطرناک در افکار عمومی جهان مطرح شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: اقدامات جاهلانه شاهان قاجار باعث شد، ایران به عنوان ام القرای جهان تشیع هر روز ضعیف تر شده و از سوی دیگر اقداماتی نظیر اعدام های مستبدانه و بر خلاف شرع، کشتر دسته جمعی مخالفان حکومت و اعمال شکنجه های ضد انسانی و در علنی، شلعه را جمعیتی خون ریز معرفی کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه وقوع انقلاب اسلامی را به معنای آغاز پیشرفت و ترقی کشور ایران در عرصه های مختلف برشمرد و تأکید کرد: قطع وابستگی از خارج، تکیه بر منابع داخلی، ترویج روحیه ایمان و تقوا و توجه به ظرفیت های دینی در توسعه همه جانبه، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل کشور بود.

 

حجت الاسلام صادقی ترویج اندیشه هایی نظیر مارکسیسم و ماکیاولی را از جمله نمونه های رسوخ افکار ضد اسلامی در جامعه ایرانی قبل از انقلاب برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به جهانیان فهماند، آنچه که به عنوان شیعه و دین در افکار عمومی مطرح شده چیزی جز تحریفات استعمار جهانی نیست، و دین و مذهب واقعی می تواند جوامع انسانی را هدایت و به سوی پیشرفت مادی و معنوی مدیریت کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در مکه و منا، وقوع این حوادث را نشانه نفوذ تفکرات ضد دینی در ارکان حکومت آل سعود دانست و تصریح کرد: اسلام به همه مسلمانان حکم می کند در هر شرایطی حامی یکدیگر بوده، مسلمانان یکدیگر را در برابر بیگانگان یاری رسانند و در مواقع نیاز به یاری هم بشتابند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این مطلب افزود: هجوم گسترده ارتش عربستان به یمن و کشتار بی رحمانه مردم آن با هیچ منطق و دستور اسلامی سازگار نیست، و از همین جهت انجام این گونه اقدامات از سوی رژیم آل سعود نشانه نفوذ افکار ضد دینی در ارکان حکومتی آن است.

 

وی تأکید کرد: سخنان اخبر رهبر معظم انقلاب در واکنش به برخی اظهارات سران سعودی و در حمایت از زائران ایرانی، فصل الخطاب جریانات منطقه بود و هیمنه پوشالین آل سعود در منطقه را شکست و اقتدار همه جانبه جمهوری اسلامی را نشان داد.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان، تشکیل حکومت اسلامی در ایران را بزرگ ترین تحول منطقه خاورماینه در قرن حاضر برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با ندای اسلام خواهی نه تنها مردم و جریانات مختلف در ایران را متحد کرد، بلکه سبب گرایش گسترده جهانیان به آیین اسلام شد./868/302/ب3

ارسال نظرات