۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۹۲۸۷۰
نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

فاجعه انسانی منا لکه ننگی بر پیشانی آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران گفت: حادثه‌ای که در منا به وجود آمد لکه ننگی در تاریخ آل سعود است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام سید محمود جلالی، نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران یک شنبه شب در جمع مردم فریدونکنار، اظهار کرد: حادثه‌ای که در منا به وجود آمد لکه ننگی در تاریخ آل سعود است که به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

 

وی خواستار ورود سازمان ملل در این مسأله شد و تصریح کرد: از همه مسؤولان به ویژه از سازمان حقوق بشر در خواست می‌کنم برای یکبار هم که شده به فکر حقوق بشر باشند و این حادثه دلخراش را مدیریت کنند عوامل ایجاد آن را محاکمه بین‌المللی کنند.

 

امام‌جمعه فریدونکنار افزود: از سازمان کنفرانس اسلامی نیز درخواست دارم با تشکیل کمیته حقیقت یاب، با بازدید میدانی از منا و بررسی عوامل مختلف وقایع بازخوانی شود تا بتوانند مراتب آرامش خاطربازماندگان و خانواده‌ها شوند.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که آل‌سعود با گستاخی هر چه بیشتر با حمایت از آل‌یهود دست به هر تعدی و ظلم می‌‌زدند، گفت: یک روز پرورش بن‌لادن و طالبان و امروز هم پدرخواندگی داعش از اقدام‌های خصمانه آنها است.

 

وی خاطرنشان کرد: وهابی‌های سعودی آنقدر جسارت و گستاخی‌شان زیاد شده است که در روز عید قربان علاوه بر مصیبت منا، با حمله به یمن مدارس، منازل و بیمارستان‌های آنها را مورد هجمه قرار می‌دهند.

 

امام‌جمعه فریدونکناربا اشاره به سخنان رهبری در نوشهر، گفت: به مسؤولان داخل و حکام کشورهای اسلامی توصیه می‌کنم که به منویات رهبری گوش فرا دهند و به آنها عمل کنند.

 

حجت الاسلام جلالی افزود: دشمن با لبخند خود به دنبال تسلیم نظام اسلامی است و حرکت صورت گرفته در نیویورک نازیبا بود، مردم در این روزهایی که مصیبت‌زده هستند از مسؤولان انتظار بیشتری دارند.

 

وی با بیان این‌که حرمین شریفین اختصاص به کشور خاصی ندارد، اذعان کرد: آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند، همه اتفاقات حج امسال نشان از بی‌کفایتی سران آل‌سعود دارد، سران عربستان چشمان خود را باز کنند و از جنایاتی که در حج امسال اتفاق افتاده درس بگیرند تا در سال‌های آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، آل سعود را مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌های خباثت‌آلود آل سعود تنها در جهت تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امت اسلامی نباید در برابر جنایت‌های آل سعود در منطقه سکوت کنند، تصریح کرد: امروز دستان پلید آل سعود به خون های پاک هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف اسلامی آلوده است.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان این که امروز مدعیان دفاع از حقوق بشر در برابر فاجعه انسانی منا در سکوت مرگبار خود فرو رفته اند، بیان داشت: سران کشورهای اسلامی برای یک بار هم که شده باید در برابر جنایت های رژیم فاسد آل سعود به وظیفه خطیر خود عمل کنند./950/202/ب1

ارسال نظرات