۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۲۸۷۲
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل تیم حقیقت یاب برای بررسی حادثه منا

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای آشکار شدن علل حادثه منا تیم حقیقت یاب تشکیل شود و عربستان باید فیلم های این حادثه را نشان دهد.
جان باختگان حادثه منا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید عیسی موسوی نژاد، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان، عصر امروز در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا که در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب با زبان سیاسی در برابر ام الفساد مقتدرانه عمل کردند.


وی با اشاره به این که عربستان از نشان دادن فیلم دوربین های مداربسته مراسم حج جلوگیری می کند، افزود: عربستان برای اثبات حرف های خویش، باید این فیلم را نشان دهد.


حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان این که آل سعود متولی خوبی برای این مکان مقدس نیست، تأکید کرد: متولیان حقیقی خانه خداست خود باید حرمت حرم را نگه دارند.


وی مکه را مکانی برای مبارزه سیاسی، اعتقادی و فکری بیان کرد و عنوان داشت: کعبه، قرآن و اهل بیت و آل الله به عنوان ناموس پروردگار حساب می شوند.


نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان با بیان این که آل سعود مدعی است در حادثه منا کوتاهی نکرده است، این حادثه قضا و قدر الهی بوده است، تأکید کرد: تیم حقیقت یاب باید علل رخ دادن فاجعه منا را بررسی کنند.


حجت الاسلام موسوی نژاد تصریح کرد: اگر عربستان به حجاج حادثه دیده منا کمک می کرد آمار کشته ها نصف می شد.


وی با بیان این که سوء مدیریت آن ها بر همه مشخص شده است، اظهار داشت: حادثه منا نشان داد عربستان لیاقت تولیت حرم الهی را ندارد.


حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان اهمیت موضوع فقه و فقاهت در جامعه عنوان کرد: هیچ چیز نمی تواند جای فقه و فقاهت را بگیرد.


مسأله فقه و فقاهت کشور را حفظ می کند
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این که در جریان جنگ تحمیلی نیز وقتی فتوای امام خمینی(ره) صادر شد جوانان با شور فراوان وارد میدان شده و از کشور دفاع کردند، افزود: مسأله فقه و فقاهت کشور را حفظ می کند.


وی با بیان این که عربستان نیازی به پول های حجاج ندارد و از خدا می خواهد حج تعطیل شود، گفت: در شبکه های مجازی باید از بی لیاقتی و بی کفایتی عربستان برای اداره حج صحبت کرد.


حجت الاسلام موسوی نژاد با بیان این که مشکل اصلی ما با تفکری به نام وهابیت است، یادآور شد: در شبکه های اجتماعی به جای صحبت از تعطیلی حج و حمله به قوم عرب، خواهان نشان دادن فیلم های مناسک حج از سوی عربستان هستیم./9459/202/ب1

ارسال نظرات