۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۹۰۲
پژوهشگر حوزه دفاع مقدس مطرح کرد؛

پاسخ به مسائل روز از طریق مطالعه آثار شهدا

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس، گفت: از طریق مطالعه وصیت نامه و آثار شهدا می توانیم به مسائل روز پاسخ دهیم.
فاطمه بداغي فاطمه بداغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فاطمه بداغی پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس در مراسم اختتامیه نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که با همت سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس شامگاه یکشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه پژوهشگران به شهدای اصناف بیشتر اهمیت دهند، تصریح کرد: شناخت زنان شهیده کمتر از سوی پژوهشگران صورت گرفته است، باید از طریق پرداختن به آثار و سخنان شهداء به مسائل روز پاسخ دهیم، شهید آب شناسان در اتاق فرزندان خود نوشته بود؛ کم بخواب، کم بخور و کم حرف بزن.

 

بداغی با بیان اینکه بر اساس وصایای شهدا بی تفاوتی به انتخاب مسؤولان مغبون است، تصریح کرد: شهداء ملاک های تشخیص یک کاندیدای مناسب را در توصیه های خود بیان می کنند، بسیاری از سخنان شهدا اگر امروز بیان شود قطعا از طرف مردم مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: بیانات و سخنان شهداء به دلیل همسانی با فطرت انسان قابل قبول است، دقت در جمع آوری اسناد در موضوع روایت گری باید مورد توجه قرار گیرد، افرادی که در زمینه روایت گری فعالیت می کنند با قرار دادن پیوست اسناد  فعالیت خود را کامل کنند.

 

پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس با اشاره به آسیب های پژوهش های دفاع مقدس، گفت: فقدان انگیزه برای نوشتن مهم ترین آسیب در این عرصه است، افرادی مانند شهید مفتح و مطهری دست به قلم شده می سوزند و می نویسند، فقط اشخاصی در عرصه نویسندگی موفق می شوند که انگیزه لازم را دارا باشند.
 

وی افزود: پژوهشگران به دنبال بیان نظریه جدید باشند، نویسندگان این حوه دفاع مقدس باید معتقد به این حوزه باشند.

 

بداغی با طرح پیشنهادی به پژوهشگران دفاع مقدس، ابراز داشت: پیشنهاد می شود مطالعات میان رشته ای مورد توجه قرار گیرد، تحقیقات در این زمنیه لازم و ضروری است، نیاز داریم تا مفاهیم علوم جدید با حقوق اسلامی تطبیق داده شود، در حقوق اسلامی لزوم آلوده نکردن آب وجود دارد، این رویداد در قوانین بین المللی نیز وجود دارد.


روشنگری بدون ارائه آمارهای تطبیقی ممکن نیست
وی ادامه داد: رشد حوزه پزشکی یکی از ثمرات دفاع مقدس است، مطالعات تطبیقی به رشد بژوهش ها بسیار کمک می کند، زمانی که نابودی مدارس، مسجد، بیمارستان ها، و اماکن تاریخی بیان می شود فقط آمار داده می شود ولی زمانی که این اقدام با جنگ های دیگر یا آمار دشمن مقایسه می شود مفهوم رزمندان ایران اسلامی مشخص می شود، روشنگری بدون ارائه آمارهای تطبیقی ممکن نخواهد بود./811/
پ202/ب

ارسال نظرات