۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۹۲۹۳۵
عضو خبرگان رهبری:

امنیت بشر در عصر حجر نسبت به امروز بیشتر بوده است

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: امنیت بشر در عصر حجر نسبت به امروز بیشتر بوده است زیرا بر اساس قوانین بشری امروز برخی از آزادی خود سوء‌استفاده کرده و با کلاهک هسته‌ای خود شهری را به خاکستر تبدیل می‌کنند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی عضو خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در کنفرانس سکوت صلح که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: زمانیکه به فرشتگان اطلاع داده شد که انسان به عنوان خلیفه خدا خلق می‌شود برای آنها این سوال طرح شد که فساد با خلیفگی چه ارتباطی دارد اما خداوند فرمود من چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید.

 

وی افزود: ملائکه چون تعلقات ندارند فساد نیز نمی‌کنند اما انسان به علت تعلق فساد می‌کند اگر این انسان تعلق خود را به خاطر خدا مهار کند مسیر او تغییر خواهد کرد.

 

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: انسان هر کاری را برای علاقه به خدا انجام دهد علاقه شخصی او به علاقه الهی تبدیل شده و ترقی می‌کند مانند ابراهیم که عشق اسماعیل را برای عشق الهی قربانی کرد، امروز حجاج نیز بر اثر عشق الهی به خانه خدا می‌روند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی اظهار داشت: کسی که انسان را نمی‌شناسد حق ورود به عرصه علوم‌انسانی ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه حقوق برای انسان است و انسان برای حقوق نیست، بیان داشت: انسان بدون تامین عدالت نمی‌تواند آزادی و امنیت واقعی را تامین کند کسانی که فکر می‌کنند نخست باید امنیت برپا شود سپس عدالت، اشتباه می‌کنند زیرا امنیت وسیله‌ای برای استعمار خواهد شد.

 

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: امروز حرف اول استعمارگران امنیت و نظمی است تا حاکمیت خود را تامین کنند.

 

آیت‌الله حائری شیرازی عنوان کرد: در جامعه نخست باید عدالت تامین شود سپس امنیت مدنی ایجاد شود در این راستا برای اینکه 95 درصد در امنیت باشند 5 درصد زیاده طلب باید محدود شوند نه مانند دوره شاه برای اینکه 5 درصد در امینت باشند 95 درصد را محدود می‌کردند.

 

وی بیان داشت: در آمریکا که ادعای آزادی و دموکراسی دارد 99 درصد مردم یک درصد ثروت کشور را ندارند اما یک درصد مردم 99 درصد ثروت را در اختیار خود دارند امنیت آمریکا امینت حقوقی نیست بلکه سیاسی، نظامی و بر اساس زور و فشار و در حقیقت امنیت ظالم در مقابل مظلوم است.

 

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: هیچ کس از مادر برتر متولد نمی‌شود بلکه ارزش انسان‌ها بر اساس قرب الی‌الله است و نخستین حق انسانی عدالت و حق دیگر او آزادی است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به علم امروز عنوان کرد: علم امروزی امتحان خود را درباره عدالت و آزادی انسان پس داده و در این زمینه موفق نبوده است به عنوان مثال قانون حقوقی در جوامع لائیک 99 درصد ثروت را در اختیار یک درصد قرار داده است.

 

وی در مقایسه امنیت امروز بشر با عصر حجر گفت: امنیت بشر در عصر حجر نسبت به امروز بیشتر بوده است زیرا بر اساس قوانین بشری امروز برخی از آزادی خود سوء‌استفاده کرده و با کلاهک هسته‌ای خود شهری را به خاکستر تبدیل می‌کند.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: علم امروز بشری در بازداشتن انسان از تجاوز به دیگران لنگ است قدرت در دست کسی آمده که از قدرت خود سوءاستفاده می‌کند جنگ آمریکا و ژاپن هسته‌ای نبود اما آمریکا از قدرت هسته‌ای خود سوءاستفاده کرده و دو شهر آن را با بمب هسته‌ای بمباران کرد و حالا او پرچمدار صلح در جهان است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه اظهار داشت: در سازمان ملل که مظهر تمدن امروزی است 5 کشور دارای سلاح هسته‌ای حق وتو دارند اما 200 کشور دیگر هیچ ارزشی ندارند این تمدن توحش است زیرا آنها مراقب خود نیستند که به دیگران تجاوز نکنند متمدن کسی است که مراقب خود باشد که به دیگران تجاوز نکند./807/202/ب1

ارسال نظرات