۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۹۴۲
نماینده خبرگان رهبری:

رژیم آل‌سعود از مدیریت کنگره عظیم حج کناره‌گیری کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری با ابراز تأسف از حادثه تلخ و داغدار منا گفت: میزبانی از زائران خانه خدا از عهده رژیم آل سعود خارج است و این رژیم باید از مدیریت کنگره عظیم حج کناره‌گیری کند.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر پاک حاج محمدرضا جلالی جان باخته تبریزی در فاجعه منا صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم، استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از میدان شهدا تا میدان ساعت برگزار و برای خاکسپاری به گلزار شهدای وادی رحمت منتقل شد.


آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در این مراسم با تأکید بر این‌که واقعه تلخ منا بی‌کفایتی و بی‌لباقتی آل‌سعود را به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است؛ آل‌سعود نه تنها لیاقت میزبانی از زائران بیت الله الحرام را ندارد، بلکه جرأت عذرخواهی از جهان اسلام را نیز دارا نیست.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که میزبانی از زائران خانه خدا از عهده رژیم آل سعود خارج است، تصریح کرد: آیین های تشییع پیکرهای پاک این فاجعه تلخ تاریخی، سند روشن و بزرگ مظلومیت شیعیان در جهان است، رژیم آل‌سعود باید از مدیریت کنگره عظیم حج کناره‌گیری کند.


امام جمعه تبریز با اشاره به مظلومیت جان باختگان فاجعه منا، بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشورهای اسلامی باید برای خارج کردن اداره حج از دست آل سعود همکاری کرده و در این زمینه به نقطه اشتراک قابل اجرایی دست یابند.


آیت الله شبستری با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای علل و عوامل وقوع این حادثه خاطرنشان کرد: اگر عمدی بودن این حادثه به اثبات برسد، امت اسلام باید آل‌سعود را در دادگاه‌های بین‌المللی محکوم و مجازات کند، این رژیم عامل خون‌ریزی و خشونت در منطقه و جهان است.


وی با تسلیت به خانواده مرحوم جلالی گفت: امروز فقط خانواده حاج رضا جلالی داغدار نیست، بلکه همه تبریز، آذربایجان و ایران داغدار هستند که تشییع باشکوه پیکرهای این عزیزان به نوعی اعلام انزجار از رفتارهای کریه آل سعود نیز است.


بنابر این گزارش، مرحوم محمدرضا جلالی مداح و قاری قرآن تبریزی به عنوان خادم از سوی بعثه مقام معظم رهبری با یکی از کاروان‌های اعزامی از شهر تهران به حج تمتع اعزام شده بود که از وی دو فرزند، دختر هشت ساله و پسری شش ماهه به یادگار مانده است.


گفتنی است، از بین سه هزار و 330 زائر آذربایجان شرقی که در سال جاری به حج اعزام شدند، یک نفر دیگر در فاجعه منا به نام محمدرضا خجسته و یک نفر در حادثه جرثقیل به نام مریم آل‌طه از شهر بناب جان خود را از دست دادند./935/202/ب2

ارسال نظرات