۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۹۲۹۶۶
رییس سازمان اوقاف:

امامزاده حسین بن موسی الکاظم سالانه 6 میلیون زائر دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه کنگره برزگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس برگزار می شود، گفت: سالانه بیش از 6میلیون نفربه زیارت این امامزاده می روند.
حجت الاسلام محمدي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به وجود حرم مطهر و بارگاه نورانی امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در نزدیکی شهر طبس اظهار داشت: به دلیل قداست و اهمیتی که این حرم مطهر دارد، مقرر شد کنگره ای به مدت دو روز در روزهای 13و 14مهرماه برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه اقدامات اجرایی این کنگره در حال انجام است افزود: تاکنون 200 مقاله به دبیرخانه کنگره بزرگداشت این امامزاده واجب‌التعظیم ارسال شده است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه 160 هزار جلد کتاب توسط مجموعه هیئت امنای این امامزاده چاپ شده است گفت: منابع زیادی در این زمینه گردآوری و علاوه بر آن، کتابخانه فعالی با 36 هزار عضو تجهیز و راه‌اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: 6 میلیون نفر در طول سال به زیارت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) مشرف و هزار نفر خادم در این حرم مطهر مشغول فعالیت هستند و سالانه صدها برنامه فرهنگی در آن برگزار می‌شود.

 

محمدی با اشاره به روایات مشهور و مستند زیادی که توسط این امامزاده واجب‌التعظیم نقل شده‌ است خاطرنشان کرد: تولیت آستان قدس به حکم رهبر معظم انقلاب، تولیت این حرم مطهر را نیز بر عهده دارد.

 

برگزاری سالانه 2هزار برنامه فرهنگی در حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:در حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)سالانه 2هزار برنامه فرهنگی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی همچنین در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد:ضیوف الرحمان در این فاجعه بر اثر بی کفایتی و سوء مدیریت آل سعود مظلومانه با لبان تشنه جان باختند.

 

وی با اشاذه به سیاست سازمان اوقاف مبنی بر برگزاری کنگره های بزرگداشت امامزادگان افزود:حدود دوسال است که اقدامات اجرایی کنگره نکوداشت مقام شامخ امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)که در جاده طبس واقع است شروع شده است.

 

وی ادامه داد: این حرم مطهر یکی از بقاعی است که در طول سال فعال بوده و بیش از 6میلیون نفر زائر دارد./1325/د101/ف

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

 

ارسال نظرات