۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۲۹۸۴
دادستان کل کشور در گفت وگو با رسا:

راهبرد ایران در مقابله با کشورهای مستکبر برخورد قاطع خواهد بود/ دستگاه دیپلماسی در زمینه پیگیری فاجعه منا فعالیت بیشتری داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور راهبرد نظام جمهوری اسلامی در برابر مستکبران را برخورد قاطع عنوان کرد و تأکید کرد که برای همگان معلوم شده که آل سعود نظامی است که برهان و منطق را نمی پذیرد و راهکار در برابر او قدرت خواهد بود.
حجت الاسلام رئيسي  حجت الاسلام رييسي دادستان کل کشور حجت الاسلام رييسي دادستان کل کشور

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار صریح رهبر معظم انقلاب به حکام سعودی گفت: در جریان جنگ تحمیلی، صدام و حزب بعث بود که در مقابل ایران قرار داشت اما یکی از حامیان جدی آن در منطقه سعودی ها و آل سعود بودند.


وی افزود: پس از جریان جنگ تحمیلی دست آل سعود در بسیاری از شرارت هایی که در منطقه انجام شد دیده می شود، امروز سعودی ها در یمن به صورت صریح و روشن 6 ماه است که مردم را زیر آتش گرفته اند.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم یمن نیروی هوایی و نیوری دریایی ندارد، اظهار داشت: یمن تنها نیروی زمینی دارد که عمده آن را مردمی با اراده تشکیل می دهد که در مقابل آل سعود ایستاده اند.


وی ادامه داد: شرارت ها و اقدامات بر خلاف اخلاق، دین و عقل آل سعود تا کنون نیز دیده می شود، رفتاری که با حجاج انجام شد رفتاری بسیار ناشایست بود که برخی اسمش را بی تدبیری می گذارند که حتما بالاتر از بی تدبیری است.

 

سؤالات بی پاسخ جهان اسلام درباره فاجعه غم بار منا
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که سؤالات بسیاری درباره فاجعه منا پیش روی مسلمانان جهان قرار دارد که بی پاسخ است، ابراز داشت: رفتار پس از جریان منا توسط آل سعود رفتاری دور از همه موازین بین المللی، دینی و اخلاقی است.


وی عنوان کرد: جریان آل سعود در منطقه امتداد راهبردی جریان نظام سلطه و استکبار است، اگر محور جریان سلطه در جهان آمریکا، اسرائیل و انگلیس باشند امتداد راهبردی آن ها در منطقه آل سعود به شمار می رود؛ آل سعود نقش استکباری نظام سلطه جهان را در منطقه ایفا می کند.

 

جمهوری اسلامی تاکنون با صبوری و متانت با آل سعود برخورد کرده است
دادستان کل کشور با بیان این که جمهوری اسلامی تا کنون با آل سعود با صبوری و متانت برخورد کرده است، خاطرنشان کرد: امروز شرارت ها و فسادهایی که آل سعود انجام می دهد مسائلی است که نمی توان درباره آن ها صبر کرد.


وی اضافه کرد: اگر نظام و سیستمی منطق را نپذیرفت منطق در مقابل او قدرت خواهد بود، گاهی جریانی یا سیستمی منطق و برهان را می پذیرد اگر منطق و برهان پذیرفته شود که خوب است اما اگر این چنین نشود باید با منطق قدرت برخورد کرد؛ مقام معظم رهبری در زمان های گوناگون بدون بردن نام آل سعود آن ها را نصیحت کردند.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رهبر انقلاب در سخنرانی های بسیاری اشاره کردند تا آل سعود عزت و استقلال خود را حفظ کند و ید استکبار نباشند، گفت: امروز آنچه در یمن انجام می شود جنگ نیابتی آل سعود از طرف اسرائیل و آمریکا است.

 

جمهوری اسلامی صرفا ادعای قدرت ندارد
وی افزود: همه این نصایحی که مقام معظم رهبری فرمودند و براهین و منطقی که در برابر آل سعود به کار بردند متأسفانه به گوش آن ها نرفت؛ کسانی که منطق و برهان را نپذیرند در برابر آن ها باید از قدرت استفاده کرد؛ رهبر انقلاب فرمودند که سخن ما همانند سخنان مرسوم در کشورها نیست که صرفا ادعای قدرت داشته باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران پیشینه ای همانند 8 سال دفاع مقدس دارد، اظهار داشت: سعودی ها و کشورهای عرب منطقه می دانند که ایران از 8 سال جنگ تحمیلی پیروز بیرون آمده است و یک تنه در برابر کل جهان ایستاد؛ در آن روزها تنها بعثی ها با ایران نمی جنگیدند بلکه کشورهای بسیاری با دادن پول، سلاح و اطلاعات به صدام در این زمینه دخالت داشتند.


وی ادامه داد: با وجود تمامی حمایت ها از صدام در جنگ تحمیلی نظام اسلامی سربلند بیرون آمده و در جهان تنها تنفر از حزب بعث و صدام مانده است؛ در رابطه با سعودی ها نیز مسأله این چنین است، با وقوع جریان منا یک تنفر عمومی نسبت به آل سعود در جهان پدید آمد.


دادستان کل کشور با بیان این که محکومیتی که امروز برای آل سعود در افکار عمومی ایجاد شده از قبل نبوده است، ابراز داشت: این محکومیت مهم تر از محکومیتی است که در دادگاه ها و محاکم بین المللی نسبت به آل سعود به دنبال آن هستیم؛ این تنفر و محکومیت در وجدان های بیدار عالم امروز نسبت به آل سعود به وجود آمده است.

 

هشت سال دفاع مقدس مظهر قدرت ملت ایران است
وی عنوان کرد: برای همگان معلوم شده که آل سعود نظامی است که برهان و منطق را نمی پذیرد و راهکار در برابر او قدرت خواهد بود؛ این قدرت، قدرت ادعایی نبوده بلکه قدرتی واقعی است که تا کنون در جنگ تحمیلی و با ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر قدرت های جهانی به رخ کشیده شده است.


نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب تنها یک تهدید نبود بلکه راهبردی مهم به شمار می رود، راهبرد نظام جمهوری اسلامی در برابر هر قدرتی که بخواهد حرکت استکباری در سر بپروراند و به ملت ایران ظلم کند؛ برخود قاطع که به واسطه قدرت الهی که خداوند متعال ملت ایران را از آن بهره مند کرده خواهد بود.


وی اضافه کرد: فرمایشات و هشدارصریح رهبر انقلاب روح امید مثال زدنی در بین مردم و جوانان کشور ایجاد کرد؛ افراد انقلابی پس از جریان منا بسیار ناراحت بودند که پس از فرمایشات رهبری روح مسیحایی و مقاومت در ملت و جوانان دمیده شد.


حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به عملکرد دولت در مواجهه با فاجعه منا گفت: دیپلمات های کشور باید فعالیت بیشتری در زمینه پیگیری فاجعه منا داشته باشند و حقوق حقه ملت ایران را از سعودی ها بگیرند./1323/ت301/ج

ارسال نظرات