۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۲۹۸۶
از سوی جامعه المصطفی العالمیه صورت می‌‍‌گیرد؛

آغاز ‎نام‌نویسی در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی

خبرگزاری رسا ـ نام نویسی جشنواره قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) که هم اکنون به دوره بیست و یکم رسیده است، آغاز شد؛ جشنواره‎ای که طلاب غیرایرانی را بر محور قرآن گرد یکدیگر متحد می‎کند.
جشنواره قرآني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین یوسف محمدی، نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در گفتوگویی گفت: جشنواره المصطفی(ص) ویژه طلاب غیرایرانی داخل و خارج کشور است که ثبت‌نام این دوره از 11 مهرماه جاری آغازشده و علاقهمندان تا 15 آبان ماه میتوانند برای ثبت نام اقدام کنند.

 

نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی ادامه داد: طلاب غیرایرانی محصل در المصطفی(ص) در قم و سایر مراکز وابسته به جامعه المصطفی العالمیه در داخل کشور همچنین نمایندگی‏ها و واحدهای آن در سایر کشورهای جهان میتوانند طبق برنامه اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.

 

مدیر گروه ترویج و امور دارالقرآنهای جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری جشنواره در بخش های پژوهشی، مهارتی و معارفی تصریح کرد: داوطلبان مجاز هستند در بخشهای پژوهشی و مهارتی یک رشته و در بخش معارفی در دو رشته ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی همچنین اظهار کرد: داوطلبان علاقهمند به حضور در جشنواره میتوانند دفترچه راهنمای جشنواره را از ادارات قرآن و حدیث واحدهای جامعه المصطفی دریافت کنند.

 

وی درباره رشته های این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره در رشتههای؛ حفظ قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ حدیث و ادعیه(نهج البلاغه و صحیفه سجادیه)، مناجات خوانی، اذان، تبلیغ قرآن محور، مقاله نویسی، کتاب، تألیف، ترجمه، پایان نامه و وبلاگ نویسی برگزار خواهد شد.

 

نایب رییس ستاد برگزاری جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی، زمینهسازی برای راهبری نهضت گسترش فرهنگ و معارف ثقلین در عرصه بینالملل، سنجش و بازخوردگیری از آموزش‌ها و فعالیت‌های قرآنی و حدیثی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی درباره اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: تربیت نیروهای متعهد و کارآمد برای فعالیت‌ های تأثیرگذار دینی و فرهنگی در کشورها و اهتمام به ترویج فعالیتها در حوزه حدیث و ادعیه و به ‌ویژه انس با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن کریم از دیگر اهداف این جشنواره است./1325/د101/ف

منبع: مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی

ارسال نظرات