۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۹۳۰۳۱
حجت الاسلام ارزانی:

وظیفه اداره ارشاد بسترسازی و هدایت امور مرتبط است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، گفت: در 30 وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری و اجرا وظیفه‌ای پیش بینی نشده است و وظیفه ما بسترسازی، نظارت و هدایت امور است.
حجت الاسلام ارزاني2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی ظهر امروز در جمع اعضای انجمن هنرهای نمایش استان اصفهان با اشاره به محدوده وسیع فعالیت‌های اداره کل ارشاد، گفت: اداره ارشاد کارهای زیادی انجام می‌دهد و از موسسات فرهنگی و قرآنی گرفته تا کانون موسیقی و هنرهای تجسمی و نمایشی جز محدوده فعالیت اداره ارشاد است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که در 38 کارگروه عضو هستیم و حوزه فعالیت اداره ارشاد گسترده است، تصریح کرد: در جلسه‌ای که با آیت الله ناصری داشتم ایشان فرمودند که اداره ارشاد متکثر الافعال و مختلف المبانی است یعنی کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف بر عهده دارد البته مبنای حوزه‌های مختلف کاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی متفاوت است و برای مثال مبنای کار ما در حوزه سینما، موسسه فرهنگی و قرآن با یکدیگر فرق دارد و نگاه دولت، حاکمیت و وزیر ارشاد به بحث تئاتر ویژه است.

 

وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: با این که کارهای اجرایی به عهده اداره ارشاد باشد مخالف هستم و با توجه به این که اصل 44 قانون اساسی اصل واگذاری بوده و بر اساس آن دولت باید خود را سبکبال کرده و کارها را واگذار کند بنابراین برای ما نیز راحت تر است که کارهارا واگذار کنیم و به این وسیله دغدغه اجرایی نداشته باشیم، در 30 وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری و اجرا وظیفه‌ای پیش بینی نشده است و وظیفه ما بسترسازی، نظارت و هدایت امور است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعتقاد بر این که انجمن سینمایی باید خود متولی برگزاری جشن سینما باشد، خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر و اردیبهشت تئاتر را به انجمن هنرهای نمایش واگذار کنیم تا شما برای آن برنامه ریزی کنید و ما علاقه مند هستیم که بودجه پیش بینی شده برای تئاتر را به انجمن نمایش دهیم تا خود شما بر اساس امکانات و در فضای رئال و حقیقی برنامه ریزی داشته باشید.

 

حجت الاسلام ارزانی خطاب به اعضای انجمن نمایش استان اصفهان بیان کرد: تئاتر برای شما است و وظیفه سازمانی ما حمایت بوده که قطعا این حمایت را انجام می‌دهیم البته باید بگویم که قوت تئاتر تنها به پول نیست و بحث برنامه‌ریزی نیز بسیار مهم است و شما باید سند تئاتر را بسازید و بر اساس این سند بودجه توسط ما تأمین و در اختیار شما قرار گیرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: نگاه ما به تئاتر اثباتی است و شما باید بگویید که در این حوزه باید چه کارهایی انجام شود و باید از تئاتر عروسکی و تئاتر خیابانی نیز حمایت ویژه شود./1304/202/ب1

ارسال نظرات