۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۹۳۰۷۲
در باغ موزه دفاع مقدس؛

دومین نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین روز از نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس به همت سازمان نشر و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتهد زاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در دومین روز از نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس  که به همت سازمان نشر و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس امروز دوشنبه 13 مهر ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس بحث مهم و حادثه عظیمی بوده است که نتایج آن از جمله رشادت ها و دلیری ها از حافظه ملت ایران پاک نمی شود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: دفاع مقدس از ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و مسائل مهمی از جمله مخاطب شناسی و بومی شناسی و مولفه ها آن و نقش زنان تببین شود.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، با اشاره به صبر و استقامت مادران شهدا گفت: مادر شهیدی که چهار فرزندش را از دست داده است بایت آن افتخار می کنند و آرزو می کند که ای کاش فرزند بیشتری را داشت که در راه اسلام تقدیم می کرد این مسائل باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

مجتهد زاده در ادامه خاطرنشان کرد: پژوهشگران می توانند روش هایی که در تحقیق است مسائل جنگ تحمیلی را رصد کنند، به گفته امام (ره) این زنان بودند که صور جنگ را نواختند و زنان نقش تشویقی و پشتیبانی در سال های دفاع مقدس را به عهده داشتند.

 

وی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در سال های دفاع مقدس، گفت: به گفته امام (ره) سهم زنان در سال های دفاع مقدس از مردان هم بیشتر بوده است، پژوهشگران باید به این نکته توجه کنند که چگونه دخترجوانی بعد از ازدواج رضایت می داد که همسرش به جبهه برود و خودش شرایط رفتن او را مهیا می کرد.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان با اشاره به نقش پژوهشگران دفاع مقدس برای تبیین وقایع هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: شما باید علاقه مندان در حوزه دفاع مقدس را آموزش دهید و نقش باز سازی و بازنمایی دفاع مقدس را دارید./818/202/ب1

ارسال نظرات