۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۱۱۸
مؤلف کتاب ره، رهرو، رهبر:

مردم و مسؤولان خود را با سخنان امام راحل محک بزنند

خبرگزاری رسا ـ مؤلف کتاب ره، رهرو، رهبر گفت: اقشار مختلف جامعه اعم از مجلس، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، دیپلماسی و مسؤولان فرهنگی باید خود را با سخنان امام راحل محک بزنند.
کتاب رهرو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی مطهری مولف کتاب «ره، رهرو، رهبر» عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب «ره، رهرو، رهبر» که در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حجاج مظلوم که در فاجعه منا کشته شدند، گفت: زمانی که جامعه برای حرکت خود مسیری را انتخاب کرده و عوام و خواص با آن مسیر خو می‌گیرند در نگاه اول تغییر این مسیر از محالات است.

 

وی افزود: در طول تاریخ صرفا انبیای الهی و اولیا این مسؤولیت بزرگ را برعهده گرفتند و آخرین جامعه‌ای که به این موفقیت دست یافت جامعه پیامبر اکرم(ص) بود.

 

مولف کتاب «ره، رهرو، رهبر» عنوان کرد: بعد از وفات رسول اکرم(ص) و حکومت کوتاه امام علی(ع) و امام حسن(ع) دیگر حکومت اسلامی تشکیل نشده و به این ترتیب جهان اسلام از وضعیت مطلوب خود فاصله گرفت.

 

حجت‌الاسلام مطهری افزود: 14 قرن بعد از تمدن شکوهمند اسلامی، امام راحل با فداکاری خود حکومت اسلام ناب محمدی را در راستای اجرای احکام الهی تشکیل داد.

 

وی با اشاره به هدف تدوین و انتشار این کتاب بیان داشت: هدف این بود تا کسانی با روابط نسبی و سببی افکار امام را مصادره نکنند و تفاسیر نادرستی از بیانات ایشان نداشته باشند.

 

مولف کتاب «ره، رهرو، رهبر» افزود: همه اقشار جامعه و مسؤولان باید برای شناخت هویت خود خط و راه امام را شناخته و خود را با آن محک بزنند، برخی گاهی با ظاهرسازی به فرمایشات ولایت، ولایتمدادی می‌کنند یعنی در قلم و بیان حرف از ولایت می‌زنند اما در عمل هیچ جایگاهی به دستورات ایشان قائل نیستند.

 

حجت‌الاسلام مطهری با اشاره به اینکه کتاب حاضر جامع مکتب و شخصیت امام راحل است، گفت: اقشار مختلف جامعه اعم از مجلس، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، دیپلماسی و مسولان فرهنگی باید خود را با سخنان امام راحل محک بزنند.

 

وی بیان داشت: این اشتباه است که در ما در پیگیری بیانات رهبر انقلاب به دنبال سلیقه‌های خود هستیم و اولویت‌های امر را در نظر نمی‌گیریم، در حالیکه بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب مکتب سیاسی از شخصیت امام جدا نیست./807/202/ب1

ارسال نظرات