۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۲۹۳۱۳۶
امام جمعه ایرانشهر:

هدف دشمن از رقم زدن حادثه منا اسلام‌هراسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر اسلام هراسی به عنوان هدف اصلی دشمن، گفت: خادمان بیت الله الحرام باید فضا را برای حجاج به طور مناسب طراحی و احیا کنند، دشمن با نادانی آل سعود کمر همت بسته تا همه خاطرات زمان پیامبر را نابود کند.
حجت الاسلام ابطحي امام جمعه ايرانشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدشجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر، امشب در مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته حادثه منا که در مسجد جامع آل رسول ایرانشهر برگزار شد، گفت: مقام حجاج بیت الله الحرام آنطور است که خداوند به دو پیامبرش یعنی ابراهیم و اسماعیل دستور داد تا برای طواف‌کنندگان و سجده‌کنندگان، خانه کعبه را پاکیزه کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم تحلیل حادثه منا بیان کرد: صدارت، کلیدداری و پرده‌داری خانه کعبه مقام بلندی است خدمتگزاری به خانه کعبه افتخار است اما آنچه لازم است در حواث زمان قدرت تحلیل داشته باشیم تا بدانیم چه اتفاقی و به چه دلیل رخ داده است.

 

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: در منا هم شیعه و هم سنی کشته شدند البته برادران اهل سنت ما بیشتر کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهند مکه و مدینه دو جای مقدس است و برای خادمین این حوداث شایستگی نیست.

 

وی ابراز کرد: در سال 66 هم تعدادی از حجاج به شهادت رسیدند که آن زمان فرافکنی کردند و تهمت زدند که اینان برای تخریب مکه آمده بودند آن زمان چه کسانی جز آمریکا و اسرائیل از این حوادث خوشحال و چه کسانی جز مسلمانان داغدار شدند؟ حتی عذرخواهی هم نکردند.

 

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به اهمال عربستان در خادمی حرمین افزود: خادمان بیت الحرام باید فضا را برای حجاج به طور مناسب طراحی و احیا کنند دشمن با نادانی آل سعود کمر همت بسته تا همه خاطرات زمان پیامبر را نابود کند معمار برجی که در کنار خانه خدا ساخته‌اند یک یهودی است که کارش فقط ساختن نمادهای شیطانی است این برج تمام ساختارش بر این است که روز21 سپتامبر سایه آن به معنی سایه شرک بر سایه خدا بر خانه خدا بیفتد دشمنان در این زمینه‌ها برای اسلام هراسی بسیار قوی عمل می‌کنند بوی پیامبر از غار حرا استشمام می‌شود اما با ریختن زباله و رها کردن میمون باعث شدند تا مردم از آنجا فراری شوند و این مکان مقدس نابود شود.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از چنین اتفاقاتی اسلام هراسی و افتادن «الله اکبر» از زبان مردم است می‌توان گفت این کار را برای مکه‌هراسی انجام داده‌اند تا وقتی اسم مکه بیاید مردم از آن بترسند برخی بر اثر کوتاهی مسؤولان آل سعود از دنیا رفتند و این اتفاق نمی تواند سهوی باشد این ها دقیقا نقشه دشمن برای ایجاد اسلام هراسی بوده و اتفاق می‌افتد./831/202/ب1

ارسال نظرات