۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۳۱۶۸
حجت الاسلام پناهیان مطرح کرد؛

سکوت تاریخی برخی مسؤولان در قبال فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته حوزه علمیه با انتقاد از سکوت مسؤولان سیاست خارجه، گفت: قطعا آیندگان رفتار امروز مسؤولان ما را در قبال خون حجاج مورد نقد قرار خواهند داد.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد برجسته حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: باید اداره حرمین شریفین از حیطه اختیارات آل سعود خارج شود، متاسفانه امروز ما شاهد هستیم که عده‌ای می‌گویند این اتفاق ممکن بود در هرجای جهان رخ بدهد، اما باید توجه داشت که سرزمین منا محلی خالی از سکنه است و به‌راحتی مسؤولان سعودی می‌توانستند جمعیت حجاج را با یک برنامه‌ریزی صحیح کنترل کنند.

وی افزود: اگر مدیریت انجام مراسم رمی جمرات بر عهده خود مسؤولان کاروان‌ها بود امکان نداشتند فاجعه‌ای با این وسعت در منا رخ دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه با مشکوک خواندن فاجعه منا، تصریح کرد: امکان ندارد این فاجعه بر اساس یک اتفاق ساده و یا اهمال رخ داده باشد، قطعا لایه‌های پنهانی در پس این حادثه وجود دارد که کشتار حجاج منا را با یک برنامه از قبل طراحی شده مواجه می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان با تقبیح رفتار وحشیانه عوامل آل سعود با حجاج، تاکید کرد: تصاویر ارسال شده از فاجعه منا نشان می‌دهد که ساعت‌ها حجاج آسیب دیده در تشنگی مفرط به‌سر می‌بردند و هیچ مقام مسؤولی هم به این عزیزان رسیدگی نمی‌کرد، به طور حتم این اتفاق بر اساس یک سلسله اقدامات از پیش طراحی شده صورت گرفته است.

استاد برجسته اخلاق با اشاره به مواضع گیری‌های بین المللی صورت گرفته در خصوص  فاجعه منا، ابراز داشت: آزادگان جهان امروز در قبال فاجعه مواضع بسیار محکمی گرفته‌اند، سران کشورهای اسلامی نیز در این خصوص واکنش‌های بسیار قابل توجهی را از خود بروز داده‌اند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان با انتقاد شدید از مواضع منفعلانه مسؤولان سیاست خارجی، تصریح کرد: آیندگان قطعا مواضع این روزهای مسؤولان ما و مقامات سایر کشورهای اسلامی را در مقام مقایسه قرار می‌دهند و برای همیشه نام این افراد را به خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته در حافظه تاریخی خود ثبت می‌کنند./856/302/ب3

ارسال نظرات