۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۱۶۹
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس سرمایه نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر، دفاع مقدس را سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دفاع مقدس خارج از هر گونه قوم گرایی و دین گرایی متعلق به مردم ایران است و هیچ کس حق مصادره آن را ندارد.
سردار کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در دومین روز از نشست ملی پژوهشگران حوزه دفاع مقدس که به همت سازمان نشر و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شب گذشته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) گفت: ایشان می فرمایند که انقلاب اسلامی ایران را به جهان صادر کردیم.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نابودی رژیم اشغالگر صهیونیست را در 25 سال آینده پیش بینی کرده اند، خاطرنشان کرد: این بصیرت مقام معظم رهبری نظیر نامه ای است که امام خمینی (ره) به گورباچوف رییس جمهور شوروی نوشتند و پیش بینی ایشان هم تحقق یافت.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دفاع مقدس را سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دفاع مقدس خارج از هر گونه قوم گرایی، مذهب گرایی و صنف گرایی، متعلق به مردم ایران است و کسی حق مصادره آن را ندارد.

 

کارگر تفکر و فرهنگ بسیجی در دفاع مقدس متأثر از اندیشه امام (ره) دانست و بیان کرد: فرهنگ بسیجی دستاورد دفاع مقدس است که توسط امام (ره) به بلوغ رسید.

 

وی ثمره فرهنگ بسیجی را مقدس دانست و بیان کرد: دشمن ستیزی، خلاقیت و نوآوری، عزتمندی، ظلم ستیزی، یاوری مظلومان، زهد و قناعت، عنصر شهادت و صداقت و پیشرفت های که در کشور داریم ثمره بسیج است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: این که گفته می شود ما به عراق، سوریه و لبنان نیرو اعزام کردیم درست نیست، این مدلی است که امام آن را تولید کرد و مدل فرهنگ بسیجی وارد این کشورها شده است.

 

کارگر با بیان اینکه دشمن همه گزینه های خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی استفاده می کند، گزینه های نظامی و امنیتی، اقتصادی، سیاسی، استراتژیک و فرهنگی را دشمنان بکار بردند اما در این گزینه ها موفقیتی به دست نیاوردند.

 

وی با بیان اینکه دشمن به آنچه می خواسته است دست نییافته است، گفت: ابزاری که دشمن استفاده کرد ابزاری است که سایر کشورها را به زانو در آورده است.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه پژوهشگران می بایست به موضوعات توجه کنند، گفت: این پژوهش ها باید خارج از گرایش های سیاسی، بدون غلو باشد و از هر گونه تحریف در دفاع مقدس جلوگیری شود.

 

کارگر عنوان کرد: هدف دشمنان اسلام تهاجم و نبرد فرهنگی است چرا که فرهنگ مهم ترین عنصر شکل دهنده در پیروزی است و دشمن سعی از بین بردن آن را دارد.

 

وی با بیان اینکه شور و شوق بسیج و ملت باید تقویت شود، تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر چقدر در این زمینه کار شود باز هم جای کار بیشتری دارد، می بایست این فرهنگ با جدیت تمام ثبت شود و با ضد ارزش ها و رفا طلبی و دنیا خواهی مقابله کرد./818/202/ب3

ارسال نظرات