۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۹۳۱۸۵
حجت‌الاسلام پناهیان:

برخی در رابطه با آمریکا به جای خواست ملت، منافع سیاسی خود را در نظر می گیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: برخی در ارتباط با آمریکا و مصافحه و ارتباط با آن ها تنها منافع سیاسی خودشان را می بینند و به خواسته ملت توجهی نمی کنند.
حجت الاسلام احمد پناهيان استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمد پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در یادواره شهدای منا و یمن در مسجد و مجتمع فرهنگی امام علی(ع) مشهد، ضمن تسلیت حادثه غمبار منا، گفت: خداوند متعال می فرماید ما در هر قوم و جمعیتی، افرادی را خلق می کنیم که فتنه و خدعه و نفاق ایجاد می کنند و در آیه بعد اعلام می کند کسانی را برای مقابله با آن ها تجهیز می کنیم و کسانی که خود را کنار می کشند و سکوت می کنند هر چند که سجاده آب بکشند، خداوند آن ها را خبیث خطاب می کند.

 

این کارشناس دینی افزود: آن که وارد میدان مبارزه می شود هر کسی نیست، حجاجی که در این مسیر قربانی شدند به واقعیت امر به سوی خدا هجرت کردند و تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند قربانی شدند کاملا درست است.

 

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: وقتی خدا می خواهد کسی را هدایت کند، نخستین چیزی که به او می دهد شرح صدر است تا حقیقت اسلام را بپذیرد و خدا اگر بخواهد کسی را گمراه یا ذلیل کند، سینه اش را آنقدر تنگ می کند تا برایش پذیرش حق سخت و دشوار باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اخیرا آمریکایی ها گفتند که مشکل ما با انقلاب و ایران نیست بلکه با اسلام ایران است؛ بعد از فتنه 88، یکی از کارشناسان و تحلیلگران مسائل سیاسی آمریکا گفته است باید نگاه مردم ایران را به حکومتشان تغییر داده و تبدیل به حکومت امویان و یزیدیان کنیم.

 

وی اظهار کرد: برخی در ارتباط با آمریکا و مصافحه و ارتباط با آن ها تنها منافع سیاسی خودشان را می بینند و به خواسته ملت توجهی نمی کنند. عده ای از افراد می خواهند از یک مذاکره معمولی، برداشت سیاسی انجام دهند.

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه یادآور شد: قرآن کریم می فرماید اینها یعنی جریان استکبار و کفر هیچ وقت از جنگ با شما دست برنمی دارند مگر این که با آن ها کنار بیایید. امیرمؤمنان امام علی(ع) نیز می فرمایند: «اسلام باید در دنیا حکومت کند و برهمه واجب است که از اسلام تبعیت کنند».

 

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: عاشورا درس مذاکره می دهد و امام این مذاکره را انجام داد تا از جنگ فردا جلوگیری کند. در حالی که  حقیقت چیز دیگری است؛ در روز تاسوعا امام حسین(ع) با عمر بن سعد صحبت فرمودند تا عمر بن سعد را به جبهه حق بیاورند نه این که با یزیدیان سازش کنند.

 

وی در ادامه به تبیین مذاکره با آمریکا پرداخت و گفت: مذاکره اساسا چیست؟ رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «مذاکره یعنی یک چیزی بدهید و یک چیزی بگیرید»؛ ما چیزی نداریم به آمریکا بدهیم، آن ها هم چیزی ندارند به ما بدهند، پس معامله ای وجود نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: در 26 سالی که از زعامت این خلف صالح و نایب برحق امام عصر(عج) می گذرد عده ای اصرار دارند برای مذاکره با آمریکا و برقراری رابطه با آن ها؛ تا یکی دوسال گذشته عده ای پرچم صلح امام حسن(ع) و حدیبیه را علم کردند و سایت ها و رسانه هایشان این را منعکس می کردند در صورتی که این صلح در زمان ضعف مسلمین اتفاق افتاد و پس از آن جنگ بدر پیش آمد.

 

جان باختگان منا قربانی عداوت دشمنان اسلام اند

حجت الاسلام پناهیان در پایان با اشاره به فاجعه منا تأکید کرد: این قربانی ها، قربانی حماقت سعودی ها نیستند بلکه قربانی عداوت دشمنان اسلامند. استکبار یک عمر در کنار ما به مکه می آمد اما چرا آن زمان پنج هزار نفر کشته نمی شدند؟ زیرا مکر و حیله آن ها برای مقابله با اسلام دیگر کارساز نیست./930/202/ب1

ارسال نظرات