۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۱۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

امیدی به رفع تحریم‌ها نداریم/ دشمن به دنبال تغییر ماهیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: قرآن کریم دشمنان اسلام را پیمان‌شکن معرفی کرده است؛ به همین دلیل برای ارتباط با آن‌ها باید محتاطانه و همراه با شک و تردید پیش رفت.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني اشکوري
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی اشکوری استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پروژه سپاه‌ هراسی دشمن گفت: امروزه دشمن با تبلیغات منفی خود می‌گوید سپاه با ورود به عرصه‌های اقتصادی می‌خواهد ریشه‌های اقتصاد را دست بگیرد و مردم را فقیر کند؛ در پاسخ به این‌ها می‌گوییم سپاه وظیفه‌اش تقویت بنیه امنیتی و فرهنگی نظام است و اگر هم وارد کار اقتصادی شده در راستای حفظ نظام بوده است نه منافع شخصی.
 
وی افزود: هر جا دشمن می‌خواهد ما را از چیزی منع کند قطعا مسأله مفیدی است و برعکس اگر دیدیم دشمن در پی ترویج یک امر در کشور است باید بدانیم که آن امر به ضرر ماست؛ چراکه دشمن دلش برای ما نمی‌سوزد و خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به صحبت‌های اخیر جان کری تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا اعتراض می‌کند که چرا رهبر ایران به ما اعتماد ندارد؛ ما به آن‌ها می‌گوییم نه تنها رهبر ایران بلکه ملت ایران هم به شما اعتماد ندارد.
 
وی ادامه داد: وقتی شما به بهانه راستی‌آزمایی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می کنید و ما را در حصر ظالمانه اقتصادی قرار می‌دهید، انتظار دارید به شما اعتماد داشته باشیم؟ رهبر و ملت بر اساس تجربه سی و هفت ساله‌شان می‌گویند شما خائنید.
 
حجت الاسلام والمسلمین اشکوری ابراز داشت: قرآن کریم این‌ها را پیمان‌شکن معرفی کرده است لذا برای ارتباط با آن‌ها باید محتاطانه و همراه با شک و تردید پیش رفت.
 
 وی اظهار داشت: قطعا بعد از حل‌شدن پرونده هسته‌ای بهانه‌های دیگری همچون حمایت از حزب‌الله و دخالت در امور کشورهای منطقه و حقوق بشر و آزادی زنان و مطبوعات را مطرح می‌کنند.
 
استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از رفتارهای دوگانه غرب گفت: آمریکا و اروپا در هر کشوری هرجنایتی را که بخواهد می‌کنند؛ اما اگر ایران اندک کمکی به مظلومین کند صدای اعتراض‌شان بلند می‌شود و می‌گویند چرا در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنید.
 
 وی افزود: غرب به اسم حمایت از حقوق بشر در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند، اما اقدامات گسترده ضد بشری را در بحرین، سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی را نادیده می‌گیرد چون حکومت‌های مرتجع‌شان دست‌نشانده خودشان هستند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اشکوری با اشاره به مسئله آورگان جنگی سوریه گفت: همان کسانی که در پی ایجاد خاورمیانه جدید هستند این مصیبت را به وجود آورده‌اند؛ کشورهای اروپایی برای ظاهرسازی و جذب نیروی کار ابتدا جمعی از پناهندگان را پذیرفت، اما اکنون با آن‌ها چنین رفتار وحشیانه‌ای می‌کنند.
 
وی ادامه داد: علمای جهان اسلام فتوا بدهند که بر بلاد اسلامی‌ واجب است که آوارگان را اسکان بدهند تا این مظلومین مجبور نباشند به کشورهای اجانب پناه ببرند و این‌گونه حقوقشان پایمال شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم مقاومت گفت: اگر ما در برابر توطئه‌های دشمن مقاوم نباشیم هر روز به بهانه‌ای کشور ما را غارت می‌کنند؛ آن‌ها می‌خواهند جمهوی اسلامی ‌تغییر ماهیت بدهد یعنی دست از دین و استقلال خود بردارد.
 
وی خاطرنشان کرد: آنها تلاش می‌کنند تا از تنوع نژادی و مذهبی و زبانی ملت ایران سوء استفاده کنند و اختلافات داخلی به وجود بیاورند لذا ما باید هوشیار باشیم و فریب این اقدامات را نخوریم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین اشکوری با اشاره به مسئله رفع تحریم‌ها گفت: ما با سابقه بی‌رحمی ‌و بی انصافی که از آمریکا سراغ داریم چشممان آب نمی‌خورد که تحریم‌ها را رفع کنند؛ لذا باید با اعتماد به توانمندی‌های داخلی تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: رهبر انقلاب که یک فقیه دلسوز، مجتهد مسلم و مشرف بر امور است، اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده است؛ لذا مسئولین باید مطالبات ایشان را مو به مو اجرا کنند.
 
استاد درس خارج قم در پایان تأکید کرد: باید شاکر امنیت و آسایش کشور باشیم که مرهون لطف خدا و عنایت امام زمان و درایت رهبر و مقاومت مردم است؛ کسانی که معترض‌اند کافیست وضعیت کشورهای اطراف مان را بررسی کنند تا قدر این مملکت را بدانند.845/پ202/ج
 
 

 

ارسال نظرات